لحظه شماری برای حماسه آفرینی؛

بیش از ۱۷ هزار رای اولی در آذربایجان‌غربی پای صندوق‌های رای می‌روند

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان‌غربی گفت: افزون بر ۱۷ هزار نفر در استان در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا سال ۱۴۰۰ برای اولین بار پای صندوق‌های رأی می‌روند.

حسین عباس زاده رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: ۱۷ هزار و ۹۶ نفر در استان در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا سال ۱۴۰۰ برای اولین بار به پای صندوق‌های رأی رفته و به عنوان رأی اولی در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت خواهند داشت.

او با اشاره به اهمیت توجه به آگاه سازی دانش آموزان نسبت به جایگاه انتخابات در کشور گفت: آموزش و پرورش رسالت‌های تربیتی مهمی را در قبال دانش آموزان بر عهده دارد؛ شخصیت تصمیم گیری در قبال آینده و انتخاب گزینه اصلح و همچنین مشارکت حداکثری در انتخابات‌ پیش روی دانش آموزان در سال‌های آینده زندگی باید از همان سال‌های مدرسه شکل گیرد.

عباس زاده با بیان اینکه تربیت اجتماعی و سیاسی و تقویت مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری دانش آموزان از جمله برنامه‌های مهم بعد پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است، اظهار داشت: به نوعی دانش آموزان را با ابزار‌هایی نظیر تشکل‌های دانش آموزی، مسوولیت دهی در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی، جشنواره‌ها و همایش‌های دانش آموز محور، برگزاری برنامه‌های مختلف اجتماعی نظیر مناظرات دانش آموزی، انتخابات شورا‌ها و مجلس دانش آموزی، مسابقات فرهنگی و هنری و نقش دهی به آنان در مسئولیت‌های مختلف مدرسه برای مشارکت در تصمیم گیری آینده خود آماده می‌کند.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان‌غربی به فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت در روز‌های کرونایی برای آماده سازی رأی اولی‌ها جهت حضور مؤثر در انتخابات اشاره کرد و افزود: شرایط حاکم بر جامعه به سبب همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس باعث تعطیلی و فراموشی فعالیت‌های اموزشی و پرورشی نشده و آموزش و پرورش برای رأی اولی‌ها برنامه‌هایی را از طریق فضای مجازی پیش بینی و اجرا کرده است.

او ادامه داد: برگزاری "جشنواره ایران مقتدر، رأی اولی ها" با محوریت «من در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می‌کنم چون...» در قالب فیلم و موشن گرافی برای دانش آموزان، مربیان و خانواده‌ها از جمله اقداماتی است که توسط سازمان دانش آموزی برنامه ریزی و اجرا شده است.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.