۸ درصد از داوطلبان شورا‌های روستا در آذربایجان غربی تایید صلاحیت نشدند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: از کل ثبت نام کنندگان برای شورا‌های اسلامی روستا‌ها در استان ٩٧ درصد در هیأت‌های اجرایی بخش‌ها مورد تایید قرار گرفتند.

علی مصطفوی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت: از ١٢ هزار و ٢۴۵ نفر ثبت نام کنندگان برای شورا‌های اسلامی روستا‌ها در این استان ٩٧ درصد در هیأت‌های اجرایی بخش‌ها مورد تایید قرار گرفتند.

مصطفوی افزود: همچنین از مجموع ١١ هزار و ٧٣٣ تایید شده در هیأت‌های اجرایی، ٩٢ درصد آن‌ها در هیات نظارت بخش‌ها در آذربایجان غربی تایید شدند.

او ادامه داد: افرادی که رد صلاحیت شدند تا ۶ خرداد فرصت دارند اعتراض خود را به هیات نظارت شهرستان‌ها ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از ٢ هزار و ١٩۴ روستای این استان زمینه انتخابات در ٢ هزارو ١۴٧ روستا (٩٨ درصد) درهیات‌های اجرایی بخش‌ها فراهم شده بود.

مصطفوی اظهار داشت: با توجه به بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت بخش‌ها، تعداد روستا‌های واجد شرایط به٢ هزار و ١٣ روستا کاهش یافته که امید است درهیات‌های نظارت شهرستان‌ها بابررسی دقیق‌تر امکان برگزاری انتخابات درهمه روستا‌هایی واجد شرایط مهیا شود.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، روز ۲۸ خرداد در کشور و به تبع آن آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.