معادل فارسی پرکاربردترین اصطلاحات انگلیسی مرتبط با استارتاپ‌ها

زبان انگلیسی یکی از تاثیرگذارترین زبان‌هایی است که واژگان زیادی از آن وارد زبان فارسی به ویژه فناوری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زبان انگلیسی یکی از زبان‌هایی است که در زبان اصیل و ایرانی فارسی تاثیر بسزایی گذاشته است. 

بعضی افراد ندانسته از اصطلاحات انگلیسی برای معرفی محصول خود در حوزه فناوری استفاده می‌کنند که اگر آن را به فارسی ترجمه کنیم متوجه می‌شویم که کلمه به کار برده شده منظورمان را به درستی نرساندیم. بهتر است برای رساندن و فهماندن منظور خود و همچنین پاسداشت زبان فارسی از کلمات معادل فارسی برخی واژگان انگلیسی استفاده کنیم.

در اینجا شما را با معنای برخی از واژگانی که در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها استفاده می‌شود، آشنا می‌کنیم.

ابتدایی ترین و رایج ترین واژه این حوزه یعنی خود واژه استارتاپ است که معادل فارسی آن کمک نوآور در نظر گرفته شده است. 

پس از ورود به این حوزه، اولین واژه‌ای که ممکن است با آن روبرو شویم واژه فاندر (founder) است. این واژه به معنای بنیان‌گذار و موسس است. به طور کامل‌تر یعنی شخصی که تمامی مراحل ایجاد کسب‌وکار را به تنهایی انجام می‌دهد. این شخص هم در نقش تولیدکننده و هم در نقش عرضه کننده ظاهر می‌شود و دارای توانایی‌های مختلفی است. در یک کلام می‌تواند صفر تا صد یک کسب و کار را انجام دهد.

واژه مرتبط دیگری که در استارتاپ‌ها زیاد کاربرد دارد، واژه کوفاندر (co_founder) است. معادل‌های فارسی این واژه هم بنیان‌گذار و هم موسس است، اما به طور کامل‌تر یعنی گاهی اوقات یک نفر از پس تمام کار‌ها بر نمی‌آید و باید برخی از بخش‌های کار به شخص یا اشخاص دیگری واگذار شود. این افراد هم بنیان‌گذار نام دارند. معمولا این افراد مکمل یکدیگر هستند و هر کدام بخشی از کار را که در آن تخصص دارند، انجام می‌دهند. پس در این حالت با یک تیم (دو یا چند نفره) روبه‌رو هستیم.

این دو واژه یکی از پرکاربردترین واژه‌ها در دنیای استارتاپ هاست که برخی افرادی که از آن استفاده می‌کنند آگاهی کاملی ندارند.

واژه دیگری که ممکن است با آن روبرو شده باشید کلمه Accelerator است که به معنای شتابدهنده است. شتاب دهنده شرکتی است که از ابتدای کار یک استارتاپ، آن را تحت پوشش خود در می‌آورد. شتاب‌دهنده‌ها با سرمایه‌گذاری اولیه بر روی یک شرکت نوپا، درصدی از مالکیت آن را در اختیار گرفته و در مقابل به گردانندگان آن، آموزش‌های لازم برای کسب موفقیت را خواهند داد.

در دنیای فناور و استارتاپ‌ها کلماتی زیادی وجود دارند که ممکن است با آن مواجه شوید. کلماتی که در اینجا توضیح داده شد، یکی از پرکاربردترین واژگان هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: استات آپ ، زبان فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار