در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه علوم انسانی برای رفع نیاز‌ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اولین رویداد در حوزه علوم انسانی برای معرفی شرکت‌های توانمند دانش بنیان برای رفع نیاز‌های این حوزه شکل گرفت.

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مجموعه خدماتی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارائه می‌دهد موضوع رویداد‌های تبادل فناوری است. در واقع این وریداد‌ها برای معرفی توانمندی شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های هدف صورت می‌گیرد.

او در ادامه افزود: تا کنون همه رویداد‌های تبادل فناوری ما با بخش‌های صنعتی بزرگ مثل حوزه فولاد، خودرو و موارد مشابه انجام می شد. در واقع این رویداد‌ها به جهت نفوذ فناوری در حوزه‌های صنعتی صورت می‌گرفت، اما خوشحالیم که اولین رویداد در حوزه علوم انسانی و به طور خاص در حوزه زبان و ادب فارسی برای معرفی شرکت‌های توانمند دانش بنیان به جهت رفع نیاز‌های این حوزه شکل گرفت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در واقع شرکت‌های توانمندی داریم که در حوزه هوش مصنوعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانمندی بسیار بالایی دارند. اگر نیاز‌ها به خوبی از طرف مقابل تعریف شود، می‌توان آن‌ها را رفع کرد. نزدیک به ۶۰۰ شرکت در فراخوان اولیه شرکت کردند و برای ۱۰۰ شرکت با نهاد‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی و موسسه دهخدا جلساتی برگزار شد که در نهایت با ۱۰ شرکت به تفاهم رسیدیم. امیدواریم این رویداد نفوذ و ارتباط شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه علوم انسانی به میزان بیشتری شاهد باشیم.

وحدت در پایان تصریح کرد: صندوق نوآوری شکوفایی به عنوان میانجی از دو جهت تامین مالی این قرارداد‌ها و تضمین کیفیت این خدمات کمک کننده است. همچنین میزان تسهیلات با توجه به هر قرارداد و نیازمالی در نظر گرفته می‌شود. در واقع ما منابع ۸۰ درصد هر قرارداد را تامین می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار