فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی تفت تهدیدی برای سفره های آب زیر زمینی

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد، دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی تفت را موجب آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  ناهید غلام نژاد، مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد، گفت: با وجود شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهر تفت و نزدیکی آن به محل بیمارستان، ضروری است دراولین فرصت، فاضلاب بیمارستان به شبکه متصل و برای تصفیه به محل تصفیه خانه منتقل شود.

او افزود: با وجود پیگیری‌های متعدد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و هم اکنون فاضلاب از طریق چندین حلقه چاه جاذب دفع می‌شود که این امر آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی را به دنبال دارد.

او از ارگان‌ها و مسوولان ب ویژه رییس بیمارستان شهید بهشتی، مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب شهرستان تفت درخواست نمود هر چه سریعتر برای اتصال فاضلاب این مرکز درمانی به شبکه فاضلاب شهری اقدام نمایند.

غلام نژاد یاد آور شد: فاضلاب‌های بیمارستانی حاوی آلودگی‌های زیادی از جمله مواد شوینده، آلودگی میکروبی و انگلی و سایر مواد شیمیایی مضر هستند که چنانچه وارد منابع آب زیرزمینی شوند باعث آلودگی شده و تصفیه منابع آبی آلوده شده هم کار بسیار دشواری است.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به شیوع کرونا و با بیان اینکه حجم فاضلاب خروجی بیمارستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و به تبع آن بار آلودگی آن نیز افزایش یافته است گفت: این امر، توجه بیش از پیش به رفع آلودگی را از طرف ارگان‌های یاد شده می‌طلبد تا موضوع در اسرع وقت وارد فازعملیاتی شده و فاضلاب بیمارستان هرچه سریع تربه صورت بهداشتی دفع شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار