مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد:

سم پاشی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به طور منظم انجام می‌شود

اصغر ریاضتی گفت: عملیات سم پاشی تصفیه خانه فاضلاب یزد برای معدوم سازی حشرات به صورت منظم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اصغر ریاضتی مدیر عامل شرکت آبفا یزد در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی دیگر از مسئولین استانی گفت: در چند ماه اخیر اقدامات زیادی از قبیل خرید سم پاش و سموم، قایق و اصلاح تیم گندزدایی برای بهبود عملکرد تصفیه خانه و نابودی حشرات صورت گرفته است.

اکبر صالحی رئیس تصفیه خانه فاضلاب استان یزد نیز گفت: برای نابودی پشه در اطراف تصفیه خانه اقدامات مهم و شایانی از جمله سم پاشی به صورت فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی روزانه با استفاده از تجهیزاتی مانند قایق موتوری، دستگاه‌های مهپاش، اونیماک، واتر جت‌های مستقر بر روی شاسی ایسوز و نیسان، واتر جت سیار، آهک پاشی زهکش‌ها انجام شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: کانون‌های دیگری مانند قنوات، دامداری ها، گلخانه ها، گود‌های زباله، کوره‌های آجر پزی، شهرک‌های صنعتی، صنایع پراکنده، استخرها، باغات و فضای سبز علاوه بر تالاب مذکور در مناطق همجوار تصفیه خانه به عنوان محل رشد و تکثیر پشه وجود دارد و لازم است که مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او بر عملیات سم پاشی کانون‌های مذکور همزمان با سم پاشی تصفیه خانه به صورت مرتب تاکید کرد و گفت: انجام‌ای عملیات علاوه بر کنترل حشرات موذی از طغیان پشه در فصل بهار و نارضایتی همجواران و اهالی شاهدیه و زارچ جلوگیری می‌کند.

تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان یزد از سیستم SBR پیشرفته و برکه تثبیت برای تصفیه فاضلاب بهره می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.