کاخ سفید: برای استقرار آتش بس در غزه با رئیس جمهور مصر رایزنی کردیم

جن ساکی از رایزنی واشنگتن با عبدالفتاح السیسی برای استقرار آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روزانه اش گفت: واشنگتن نمی‌خواهد در دو جبهه شامل حمایت از امنیت اسرائیل و دیگری بازسازی نوار غزه از طریق تلاش‌های سازمان ملل متحد اقدام کند.

وی افزود یکی از بخش‌های اساسی تلاش ما برای پایان دادن به درگیری در فلسطین، رایزنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر بود.

در همین حال، روزنامه واشنگتن پست نوشت توافق برای توقف درگیری‌ها نتیجه بیش از هشتاد بار مکالمه میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی بوده است. انتقادات رئیس کمیسیون روابط خارجه سنای آمریکا از اسرائیل، بر کاخ سفید اثر بخش است.

این در حالی است که ساعاتی پس از برقراری آتش بس میان اسراییل و گروه‌های فلسطینی، چندین هزار اردنی روز جمعه با برگزاری تظاهراتی، پیروزی مقاومت فلسطینی را در برابر اسراییل گرامی داشتند. تظاهرکنندگان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود:”قدس نماد پیروزی است“، ”تبریک به مقاومت برای این پیروزی“، ”مقاومت غزه دلیل این پیروزی بود“.

تظاهرکنندگان همچنین پرچم‌های فلسطین و اردن را در دست داشتند و شعار مرگ بر اسراییل سر می‌دادند. همچنین تظاهرات مشابهی در منطقه کرامه، در نزدیکی مرز کرانه باختری با شرکت حدود ۳۰۰۰ نفر برگزار شد. تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن پرچم اسراییل کرده و فریاد می‌زدند:” جان و خون خود را فدای مسجد الاقصی می‌کنیم“.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار