آمریکا: به دنبال تلاش بین‌المللی برای کمک به تامین امنیت فرودگاه کابل هستیم

رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا اعلام کرد واشنگتن و متحدان این کشور در ناتو به دنبال تلاش بین المللی برای کمک به تامین امنیت فرودگاه کابل هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن به قلم فیل استوارت نوشت: ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا اعلام کرد تامین امنیت فرودگاه کابل برای اطمینان از اینکه آمریکا و متحدان اروپایی این کشور می‌توانند سفارتخانه‌های خود را در افغانستان حفظ کنند امری ضروری خواهد بود.

او پس از گفت‌وگو با متحدان ناتو در بروکسل و اندکی پیش از آنکه وارد واشنگتن شود به خبرنگاران گفت: " ما جزئیات چگونگی تامین امنیت این فرودگاه، نحوه حمایت از ارتش افغانستان برای تامین امنیت این فرودگاه و اینکه چه کشور‌هایی تمایل به مشارکت در این مسیر را دارند در دست بررسی داریم. "

فرمان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن همه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا یازدهم سپتامبر ممکن است آتش درگیری‌های داخلی میان دولت افغانستان و شبه نظامیان طالبان را در این کشور شعله ور سازد.

دولت بایدن مدعی شده است آمریکا همچنان در قبال افغانستان احساس تعهد می‌کند و در عین ادامه حمایت مالی از کابل بر دیپلماسی متمرکز است.

اما چنانچه بنا به دلیل تهدید‌های امنیتی در افغانستان، سفارتخانه‌های آمریکا و متحدان اروپایی این کشور نتوانند به فعالیت خود در افغانستان ادامه دهند این دیپلماسی از جمله تلاش‌ها برای تقویت توافقنامه صلح بین کابل و طالبان به شدت مختل خواهد شد.

مارک میلی در ارتباط با فرودگاه کابل خاطرنشان کرد: این فرودگاه یکی از اماکن کلیدی برای حفظ حضور دیپلماتیک ما در افغانستان است.

او افزود: مقامات دفاعی ناتو در نشست روز سه شنبه در بروکسل درباره این مسئله گفت‌وگو کردند، اما تصمیم گیری درباره هرگونه استقرار نیرو‌های امنیتی در فرودگاه کابل در آینده صورت خواهد گرفت.

این مقام نظامی آمریکا گفت نشست بعدی سران ناتو ماه ژوئن برگزار خواهد شد و درباره تعداد نیرو‌های بین المللی که در این فرودگاه مستقر خواهند شد اظهارنظری نکرد.

او افزود: گمان می‌کنم ناتو و دیگران در کارگرو‌ه‌های مختلف در حال بررسی شمار دقیق این نیرو‌ها هستند و در حال حاضر تعداد آن‌ها مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار