سنتکام: مرحله اول خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان انجام شده است

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا حدود ۲۰ درصد پیشروی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی تروریست های آمریکایی در خاورمیانه) در بیانیه‌ای اعلام کرد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان حدود ۱۳ تا ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

این ستاد که فرماندهی کل نیرو‌های ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه و شرق آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد در این بیانیه با بیان آنکه حدود ۲۰ درصد از اقدامات لازم برای خروج نیرو‌های آمریکایی انجام شده، اعلام کرد: «در حال حاضر حدود ۱۱۵ هواپیمای حمل و نقل نظامی از نوع C-17 و خارج شده و بیش از ۵ هزار جنگ‌افزار و تجهیزات جنگی تخریب شده است.»

همچنین در این بیانیه اعلام شده که آمریکا کنترل ۵ تاسیسات نظامی را به افغانستان سپرده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، که با آغاز به کار در کاخ سفید از بازبینی توافق با طالبان خبر داده بود، اخیرا اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی تا ماه سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.

پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ توافقی را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند. با شروع خروج نظامیان آمریکا از هفته گذشته از افغانستان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید.

پیشتر کاخ سفید درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بیانیه‌ای صادر کرده و گفته بود: «خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان سریع نخواهد بود و به صورت ایمن و مسئولانه انجام می‌شود.»

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، نیز تاکید کرده است که خروج نظامیان این کشور از افغانستان طبق برنامه تعیین شده، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار