کشته شدن ۵ نیروی طالبان در پی حمله هوایی دولت افغانستان

در حملات هوایی جنگنده‌های افغانستان به مخفیگاه طالبان در ایالت پکتیا، ۵ نیروی طالبان کشته شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوای چین، در بیانیه‌ای که پلیس ولایت پکتیا امروز (یک‌شنبه) منتشر کرد، پنج نیروی طالبان در حملات هوایی جنگنده‌های افغانستان به مخفیگاه نیرو‌های طالبان در منطقه «دندپتان» در شرق ولایت پکتیا کشته شدند.

نیروهای طالبان، ساعاتی پس از پایان آتش بس سه روزه، اوایل امروز یک‌شنبه ایستگاه‌های بازرسی امنیتی در منطقه «دره مقبل» در منطقه دندپاتان را هدف قرار دادند و هواپیما‌های جنگی نیرو‌های امنیتی افغانستان در واکنش به این حملات به مخفیگاه نیرو‌های طالبان حمله کردند و چند نفر از آن‌ها را به هلاکت رساندند. در این بیانیه آمده است که علاوه بر نیروها، اسلحه‌های ضد هوایی طالبان را منهدم کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که ده‌ها نیروی دیگر به دلیل این حملات هوایی زخمی شده‌اند.

افغانستان و طالبان  آتش بس سه روزه را به مناسبت عید سعید فطر برقرار کرده بودند تا مردم افغانستان بتوانند پایان ماه مبارک رمضان را با خاطری آسوده جشن بگیرند. در روز دوم این آتش‌بس در نشستی در دوحه که روز جمعه برگزار شد، نمایندگان گروه طالبان و دولت افغانستان درباره توقف طولانی مدت مذاکرات صلح میان دو طرف به رایزنی پرداختند.

مذاکرات بین الافغانی در سپتامبر سال گذشته و به منظور یافتن راهی برای پایان بخشیدن به جنگ چند ده ساله آغاز شداما مذاکرات پس از چند دور به بن بست رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار