بایدن بزودی طرح بودجه کل آمریکا را ارائه می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا تا اواخر ماه مه طرح پیشنهادی بودجه سالانه این کشور را به کنگره ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیل، سخنگوی دفتر مدیریت و بودجه (OMB) می‌گوید رئیس جمهور آمریکا ۲۷ مه از پیشنهاد بودجه سال مالی ۲۰۲۲ خود رونمایی خواهد کرد.

برخلاف طرح بودجه ۱.۵ تریلیونی دلاری که بایدن در اوایل آوریل منتشر کرد و صرفاً تأمین بودجه سال آینده را شامل می‌شد و در آن ۱۲ لایحه اعتبارات سالانه پوشش داده شد، پیش بینی می‌شود طرح بودجه کلی شامل ردیف مخارج و مدت زمان بیشتری باشد. پیشنهاد بودجه کل شامل پیش بینی‌هایی برای برنامه‌های عمده آمریکا از جمله هزینه‌های اجباری مانند تأمین اجتماعی و برنامه حمایت های درمانی است و شامل سیاست‌هایی است که رئیس جمهور قصد تصویب آن را دارد.

در طرح بودجه کلی دولت آمریکا اغلب اهداف مالی مانند تعادل بودجه یا قرار دادن آن در یک مسیر پایدار تعیین می‌شود. طرح بودجه کلی آمریکا، یک چالش مهم پس از بیماری کروناست که اقتصاد آمریکا رابه سختی متضرر کرد و منجر به یک زیان مالی چند میلیارد دلاری شد و بدهی ملی این کشور را به بیش از ۲۸ تریلیون دلار رساند.

در پیشنهاد طرح بودجه سال ۲۰۲۲ تمرکز اصلی بر بهداشت و آموزش است و گفته می‌شود هزینه‌های دفاعی را ۱.۷ درصد افزایش می‌دهد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اخیرا در گزارشی نوشت: کسری بودجه سال مالی آمریکا طی شش ماه گذشته عمیق‌تر شده و درحالی که سومین بسته کمک‌های مالی که آخرین آن از سوی دولت جو بایدن به تصویب رسید، صرف رسیدگی به وضع اقتصاد این کشور برای مقابله با ویروس کرونا شده است، اکنون به رقم بی سابقه یک تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

بنابراین گزارش عمیق‌تر شدن شکاف کسری بودجه آمریکا تنها در ماه مارس گذشته که صرف پرداخت کمک‌های مالی به شهروندان فاقد کار در آمریکا که باعث تعطیلی کسب و کار دراین کشور شد، به ۶۶۰ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار