خالد مشعل: کرانه باختری به جوش و خروش آید و زیر پا‌های اشغالگران را به آتش بکشد

رهبر جنبش حماس در خارج از فلسطین با اعلام اینکه ملت این کشور اجازه نخواهد داد به قدس تعرض شود، از مردم کرانه باختری خواست انتفاضه را پویا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، خالد مشعل، رهبر جنبش حماس در خارج از فلسطین، در گفتگو با رادیو الاقصی در خصوص وقایع مسجد الاقصی گفت اقدامات مردم قدس قهرمانانه است و آنان به این وسیله نبردی ملی را رقم می‌زنند و هیچ کس نباید از مسئولیت خود شانه خالی کند.

او افزود: امشب تماس‌های فوری با سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی گرفتم تا مخالفت خود را با آنچه که در قدس در حال رخ دادن است اعلام کرده و با مردم مقاوم این شهر اعلام همبستگی کنم.

رهبر جنبش حماس در خارج از فلسطین تصریح کرد: سازشکاران برای امت اسلامی اهمیتی ندارند و آنچه در مسجد الاقصی در حال رخ دادن است امت اسلامی را به حرکت در خواهد آورد. هنگامی که بخواهیم به تجاوزات پاسخ دهیم از کسی اجازه نخواهیم گرفت و ملت فلسطین حتی اگر تنها هم بماند بر دشمن پیروز خواهد شد و اجازه نخواهد داد به قدس تعرض شود.

مشعل افزود: دشمن صهیونیستی گمان می‌کرد ما نخواهیم توانست واکنشی نشان دهیم و از اوضاع سیاسی فلسطین دچار ناکامی و سرخورده شده ایم، اما او در توهم است. از محمود عباس و سران رام‌الله می‌خواهم به مسئولیت خود عمل کنند و هر چه سریعتر با برقراری آشتی به اختلافات پایان دهند.

او تاکید کرد: جنگ بزرگ رویارویی با رژیم صهیونیستی است نه انتخابات و راهبرد ما مقاومت فراگیر است. از کرانه باختری می‌خواهیم به جوش و خروش آید و زیر پا‌های اشغالگران را به آتش بکشد و با پویا کردن انتفاضه همگام با آمادگی غزه برای مهار دشمن، برای اشغالگران اوضاع را به انفجار بکشانند.

این رهبر حماس نخستین گام یعنی قیام فوری برای اعلام همبستگی با اهالی قدس را خواستار شد و گفت: همه باید تلاش کنند و در قیامی به یاری قدس بشتابند و باید خشم و عصبانیتی شدید را برای اقدام راستین در همه عرصه‌ها به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار