مقام ترکیه‌ای: برخی از کشور‌های خاورمیانه مردم فلسطین را تنها گذاشتند

معاون حزب «رفاه مجدد ترکیه» تاکید کرد برخی از کشور‌های خاورمیانه در نتیجه اقدامات ترامپ مردم فلسطین و بیت‌المقدس را تنها گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دوغان بکین»، معاون حزب «رفاه مجدد ترکیه» در مصاحبه‌ای گفت: «در نتیجه اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، برخی از کشور‌های خاورمیانه و خلیج فارس از توافق موسوم به "معامله قرن" که دولت پیشین آمریکا آن را ایجاد کرد، حمایت و روابط دیپلماتیک را با رژیم اشغالگر صهیونیستی آغاز کردند، در نتیجه مردم فلسطین و بیت‌المقدس را بیشتر تنها گذاشتند.»

این مقام ترکیه‌ای با تاکید بر اینکه: «نیرو‌های امنیتی صهیونیستی با اقدامات دولت پیشین آمریکا جرات پیدا کردند»، افزود: «اشغالگران از نخستین روز‌های ماه مبارک رمضان، سعی کردند بر دروازه شام (دمشق) و منطقه باب‌العامود که استراتژیک‌ترین نقطه بیت‌المقدس شرقی است، تسلط پیدا کنند؛ اما با مقاومت سرسختانه فلسطینیان روبه‌رو و مجبور شدند عقب‌نشینی کنند.»

دوغان بکین گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مجبور شد از نیرو‌های امنیتی بخواهد تا این مناطق را ترک کنند. دلیل اصلی نتانیاهو برای این کار این بود که ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرده بود. در حقیقت، رژیم صهیونیستی با این اقدامات به‌دنبال جلوگیری از برگزاری انتخابات فلسطین در ۲۲ مه ۲۰۲۱ است و برای همین هم فلسطینیانی که می‌خواستند در این انتخابات نامزد شوند را بازداشت کرد. این اقدام رژیم صهیونیستی یک اقدام بسیار ناگوار و وخیم است.»

این مقام ترکیه‌ای همچنین افزود: «با انجام این اقدامات در بیت‌المقدس شرقی، رژیم اشغالگر صهیونیستی سعی دارد قدس را کاملاً تحت کنترل خود در آورد و به تدریج مردم فلسطین را از آنجا بیرون کند. مهم‌ترین دلیلی که باعث شد رژیم صهیونیستی به‌تدریج به آنچه در حال حاضر هست تبدیل شود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی عظیم بین‌المللی از آن‌ها بود.»

دوغان بکین اعلام کرد: «امروز نیز همین قدرت‌ها، اقدامات خود را برای محافظت از آن رژیم ادامه می‌دهند. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، به‌ویژه سازمان ملل، ترجیح می‌دهند در برابر حمله به مسجد الاقصی که در سرزمین‌های اشغالی واقع شده است، سکوت کنند. صهیونیست‌ها همانند اردوگاه تمرکز "داخائو" که در دوره آلمان نازی تأسیس شده بود در تلاش هستند فلسطینی‌ها را کاملاً تحت محاصره قرار داده، بر آنان فشار روانی و تبعیض نژادی اعمال کنند.»

بکین در پایان گفت: «رژیم اشغالگر صهیونیستی در تلاش است تا با ایجاد جنگ‌های مذهبی میان مسلمانان در خاورمیانه، به‌آسانی به اهداف خود برسد. مسلمانان برای مقابله با این اقدامات خطرناک رژیم اشغالگر صهیونیستی باید با وحدت و یکپارچگی رفتار کنند تا اراده واقعی خود را نسبت به این مسئله نشان دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار