برداشت ۳۵۰ هزار تن گیاه دارویی در کشور

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در کاشان گفت : بیش از ۳۵۰ هزار تن گیاه دارویی در سال گذشته از ۲۶۰ هکتار زمین کشاورزی در کشور برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی گفت: از صادرات گیاهان دارویی ومحصولات جانبی آن بیش از ۵۵۰ میلیون دلار عاید کشور شده است.

او با اشاره به حمایت دولت از توسعه طرح کشت گیاهان دارویی در کشور افزود: ارزش صادرات گیاهان دارویی کشور معادل ۶ درصد از کل صادرات را شامل می‌شود و می‌توان این سهم را در صادرات غیر نفتی افزایش داد.

او با بیان اینکه تلاش برای ثبت جهانی گل محمدی در حال انجام است گفت: با ثبت جهانی این محصول، این گیاه دارویی در هر منطقه دارای شناسنامه و کد شده و به راحتی می‌توان آن محصول را رهگیری کرد.

زینلی بااشاره به افزایش حمایت‌های همه‌جانبه تولید گیاهان دارویی افزود: هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی به تولیدکنندگان گیاهان دارویی، تشکل‌ها و دانشجویان حوزه گیاهان دارویی و باغبانی پرداخت می‌شود و در پرداخت این تسهیلات اولویت با افرادی است که خواهان توسعه کشت گیاهان دارویی به‌صورت ارگانیک و با کاشت مکانیزه هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.