رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد؛

اجرای طرح برخورد ۷۲ ساعته پلیس با خودرو‌های دارای تغییر وضعیت در جاده‌های برون شهری

سرهنگ همتی زاده از طرح برخورد با خودرو‌های دارای تغییر وضعیت در جاده‌های برون شهری استان ایلام به مدت ۷۲ ساعت خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسایل نقلیه اعم از شخصی، باری و مسافری مانند افزایش طول شاسی، تغییر محورها، افزایش یا کاهش تعداد محور‌ها، افزایش ظرفیت آن‌ها و همچنین کاهش ارتفاع خودرو‌ها ممنوع بوده و برابر قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: خارج کردن وسایل نقلیه از حالت استاندارد باعث کاهش ضریب ایمنی خودرو شده و خطر وقوع تصادف در هنگام رانندگی در جاده‌های برون شهری را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد: تعداد معدودی از رانندگان وسایل نقلیه شخصی، ارتفاع سطح خودرو خود را کاهش داده که این امر موجب می‌شود سطح ارتفاع چراغ خودرو از حالت اصلی و استاندارد خود خارج و دید راننده در شب را کم نموده و خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

او مطرح کرد: وسایل نقلیه باری و مسافری که کارت مشخصات آن‌ها با وسیله نقلیه مزبور مطابقت نداشته باشد از تردد آن‌ها در جاده‌ها جلوگیری و جهت سیر مراحل قانونی به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: طرح برخورد با اینگونه وسایل نقلیه در دستور کار قرار گرفته و به کلیه پاسگاه‌های پلیس راه ابلاغ شده تا در صورت مشاهده چنین رانندگانی که بدون توجه به قوانین و مقررات اقدام به تغییر در وضعیت ظاهری وسیله نقلیه خود نموده اند را متوقف و پس از اعمال قانون به تعمیرگاه مجاز اعزام نمایند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.