رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام مطرح کرد؛

ضبط بیش از ۱۰۰ فقره گواهینامه رانندگی توسط پلیس راهور ایلام

سرهنگ کهزادی گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۰۰ فقره انواع گواهینامه رانندگی از رانندگان متخلف ضبط شده است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: نمره منفی، پایان اعتبار گواهینامه، مستی راننده، ارتکاب تخلفات حادثه ساز و عدم رعایت مقررات و محدودیت‌های رانندگی در سال اول اخذ گواهینامه و. عمده دلایل ضبط گواهینامه رانندگان متخلف بوده است.

او با بیان اینکه ضبط و ابطال گواهینامه شامل سلب اعتبار قانونی گواهینامه و محروم نمودن صاحب آن از مزایای آن بصورت موقت و یا دائم است، افزود:برابر مقررات کسانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی می‌کنند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به ضبط بیش از ۱۰۰ فقره گواهینامه رانندگی توسط پلیس راهور ایلام، تصریح کرد: به موجب مواد ۷ و ۸ وبندب ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و همین طور به استناد ماده ۳۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ماموران پلیس راهور و راه می‌توانند در موارد معینی گواهینامه رانندگان متخلف را اخذ و به آنان رسید تحویل نمایند.

سرهنگ کهزادی بیان کرد:صدور گواهینامه مجدد برای کسانی که گواهینامه رانندگی آنان اخذ و یا توقیف شده ممنوع است و در صورت صادر شدن از درجه اعتبار ساقط و به وسیله ماموران راهنمایی و رانندگی اخذ و ابطال خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.