رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

۹۸ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری ثبت سامانه سیب هستند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون مشخصات ۹۸ درصد جمعیت استان در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در کشور ۸۵ درصد و در استان چهارمحال و بختیاری ۹۲ درصد از مردم در سامانه سیب (سامانه یکپارچه سازی بهداشت) ثبت هستند و نگرانی از بابت ثبت نام در این سامانه‌ها وجود ندارد.

او افزود: براساس زمان‌بندی تعیین شده، گروه‌های سنی برای تزریق واکسن کرونا از سوی مراکز بهداشت فراخوان خواهند شدو نیاز به مراجعه حضوری نیست.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: پیش‌بینی شده تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با سپاه پاسداران و بسیج استان در راستای مقابله با کووید ۱۹ به مدت ۶ ماه منعقد گردد.

او ادامه داد: این تفاهم‌نامه با سه هدف شناسایی فعال بیماران، رصد و رهگیری حداکثری و اجرای برنامه ایمن سازی منعقد خواهد شد.

جزایری اضافه کرد: اجرای برنامه ایمن سازی در سه فاز به طوری که در فاز اول ۹۰ درصد، در فاز دوم ۷۰ درصد و در فاز سوم که ایمن سازی مراکز تجمعی شامل بانک‌ها و... می‌باشد ۵۰ درصد هدف‌گذاری شده است.

او اختصاص واکسن و تولید گسترده واکسن داخلی را از ملزومات اجرای این برنامه دانست و افزود: در شهرستان شهرکرد علاوه بر مراکز درمانی، ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ پیش‌بینی شده است.

جزایری در پایان خاطرنشان کرد: طی روز‌های اخیر ۲۸۵ مورد بازدید مشترک در قالب چهار تیم به صورت محسوس و نامحسوس جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دورکاری شاغلین ادارات در سطح استان انجام شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار