کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تکمیل روند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری و مجموعه‌های تابعه این دانشگاه اظهار داشت: از تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ تزریق واکسن کرونا در گروه‌های هدف طبق سند ملی واکسیناسیون کووید_۱۹ همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و این روند به تناسب تحویل دوز‌های مختلف واکسن، ادامه یافت.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای فاز نخست واکسیناسیون علیه این بیماری منحوس، روند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان در جایگاه خط مقدم مواجه با کرونا، تکمیل شده است.

او افزود: جمعیت کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری حدود ۸ هزار نفر است که برای تمامی این افراد واکسن تامین گردید، اما با توجه به اختیاری بودن تزریق واکسن و یا شرایطی همچون عدم ابتلا به کرونا طی ۶ ماه اخیر، تعداد محدودی از این قشر واکسن دریافت نکردند.


بیشتر بخوانید


جزایری در ادامه ضمن تشریح اولویت وتقسیم‌بندی گروه‌های هدف واکسیناسیون یادآوری کرد: گروه‌های هدف در چهار فاز طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ تعریف شده‌اند؛ در فاز نخست که از زمستان سال ۹۹ آغاز شد، به ترتیب واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بسیار پر خطر و سالمندان، مراکز نگه‌داری معلولان جسمی و حرکتی و جانبازان در دستور کار قرار گرفت.

او از آغاز فاز دوم واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ از روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: در این مرحله افراد مسن بالای ۶۰ سال یعنی متولدین ۱۳۲۰ واکسینه خواهند شد.

جزایری یادآور شد: فاز دوم تزریق واکسن عمومی علیه بیماری کووید ۱۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

جزایری با بیان اینکه مردم از مراجعه حضوری برای تقاضای دریافت واکسن خودداری کنند گفت: هم اکنون قریب به ۹۸ درصد افراد در سامانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری پرونده الکترونیک سلامت دارند، و افراد مشمول دریافت واکسن به صورت پیامکی و یا تماس از طریق سامانه ۴۰۳۰ از سوی مراکز بهداشت فراخوان می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: بنابراین افراد برای تزریق واکسن بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کووید_۱۹، بدون نگرانی منتظر ارتباط همکاران مراکز خدمات جامع سلامت باشند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.