بیماران کرونایی در استان مشکل تخت ICU ندارند

استاندار سمنان گفت: هیچ بیمار کرونایی در استان سمنان با مشکل نبود تخت و تجهیزات پزشکی مواجه نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر  استاندار سمنان در دیدار با مسئولین بهداشت و درمان استان به مناسبت هفته سلامت با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان در دوران کرونا گفت: امیدواریم با مراقبت‌های بیشتر ، فشار اصلی بحران شیوع کرونا از این قشر پر تلاش برداشته شود.

او با بیان اینکه استان در تامین و به کارگیری تجهیزات پزشکی ظرفیت خوبی دارد افزود:با توسعه زیر ساخت‌های بیمارستانی تا کنون هیچ بیمار کرونایی در استان با مشکل نبود تخت و تجهیزات پزشکی روبرو نبوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از افزایش ۵۲ تخت ویژه در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: حداکثر ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های icu بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه حتی در شرایطی که استان پیک کرونا را میگذراند درگیر بودند.

دکتر دانایی با اشاره به دسترسی تست‌های متعدد و ظرفیت مناسب تشخیص ویروس‌های کرونا در آزمایشگاه‌های استان گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان به تجهیزات آزمایشگاهی استان در طول یک سال اخیر تخصیص داده شده است.

او با بیان پیشرفت مطلوب فاز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان گفت:ایجاد ۸ ایستگاه و مرکز تجمیع واکسیناسیون عمومی در برنامه کاری این دانشگاه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهره برداری ۷۲ مرکز خدمات بهداشت و درمان و خانه‌های سلامت و بهداشت روستایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و گفت: ۵ خانه بهداشت با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.