فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران مطرح کرد؛

بستری ۲ هزار و ۹۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تهران

زالی از بستری ۲ هزار و ۹۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۴۶۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که ۲۰۵ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه است.

او افزود: هم اکنون ۸ هزار و ۳۲۴ بیمار در مراکز درمانی شهر تهران بستری هستند که ۲ هزار و ۹۵ بیمار در بخش‌های ویژه مراقبتی است.

زالی تصریح کرد: با تلاش ستودنی تیم درمان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴۰ بیمار را از مجموع مراکز درمانی ترخیص کرده ایم، تعداد مراجعان سرپایی به عدد ۱۴ هزار و ۶۰۰ نزدیک شده که به صورت مشخص نسبت به هفته گذشته تغییر آماری صورت نگرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تا انتهای هفته با فراز و فرود آمار‌های کرونایی مواجه خواهیم شد و هرگونه تغییر مشخص آماری کرونا در شهر تهران را از اواسط هفته‌ی آینده شاهد خواهیم بود.

زالی تصریح کرد: ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی بسیار قوی‌تر از ویروس هندی است و بیشترین افراد در خطر و دارای شرایط خاص در تهران حضور دارند، همچنین ویروس جهش یافته در لحظه خود را نشان نمی‌دهد و ممکن است ۱۰ تا ۱۵ روز بعد خود را نمایش دهد.

او گفت: ویروس آفریقای جنوبی به مراتب قوی‌تر و با سرایت بیشتری نسبت به ویروس هندی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پایان یادآوری کرد: پیک چهارم کرونا روبه افول است، اما باید در جریان باشیم که ویروس های جهش یافته جدیدی در انتظار هستند و ممکن است که دوباره شاهد خیزهای جدید باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
این قتل عاما نتیجه بی سوادی شماهاست
آخرین اخبار