ساخت تصفیه خانه آب سد سرابی تویسرکان حداقل تا ۴ ماه آینده

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت تصفیه خانه آب سد سرابی با مشکلات پیشرو حداقل تا ۴ ماه آینده به طول می انجامد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مفتح، نماینده مردم تویسرکان در بازدید از روند پیشرفت طرح تصفیه خانه سد سرابی گفت: تجهیزات تصفیه خانه جدید آب شرب تویسرکان از اسپانیا وارد شد و پیمانکار، سریعترین زمان راه اندازی این تصفیه خانه را حداقل ۴ ماه آینده اعلام کرده است.

او با بیان اینکه خط انتقال فاضلاب منطقه عین آباد  تویسرکان هم در حال اجراست افزود: در این طرح ۳ هزار و ۵۰۰ متر از ۵ هزار متر لوله گذاری خط انتقال فاضلاب منطقه عین آباد به تصفیه خانه آباجرا شده است.

مفتح با بیان اینکه ۶۰۰ متر از طول این مسیر به صورت حفر  از زیر اراضی باغی اجرا می شود گفت:  این طرح هم با یازده میلیارد تومان تا ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خط انتقال آب شرب از تصفیه خانه به شهر تویسرکان به طول ۱۵ کیلومتر است و  این طرح به روش bot با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

 با ساخت این تصفیه خانه تا افق ۱۴۱۰ و تا جمعیت ۱۰۰ هزار نفری برای شهر‌های تویسرکان وسرکان نیاز آبی تا ۲۰۰ لیتر برای هر نفر تامین خواهد شد.

سد سرابی تویسرکان با هدف تامین آب شرب برای شهر‌های تویسرکان و سرکان به میزان حدود هفت میلیون متر مکعب در سال و همچنین تامین ۲ ودو دهم میلیون مترمکعب نیاز زیست محیطی و ۲ و سه دهم میلیون متر مکعب مصارف کشاورزی و باغداری سال ۹۳ ساخته شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.