انجام سه طرح مطالعاتی بر روی پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از انجام سه طرح تحقیقاتی با هدف ارتقای کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید هادی حسینی بیدار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت این پساب و تامین منابع آبی نیروگاه شهید مفتح از پساب آن گفت: برهمین اساس ۳ طرح تحقیقاتی در حوزه تصفیه خانه مذکور امسال درحال اجرا است.

او افزود: طرح مطالعه روش‌های نوین گندزدایی پساب تصفیه خانه فاضلاب با توصیه فنی و اقتصادی نسبت به روش‌های موجود  اکنون توسط دانشگاه علم و صنعت ایران در دست انجام است.

حسینی بیدار ادامه داد: همچنین طرح مطالعه و بررسی روش‌های حذف سولفید در واحد‌های سوپرناتانت و هاضم‌های بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان و ارائه راهکار‌های اقتصادی و کاربردی نیز با همکاری دانشگاه تهران در دست بررسی است.

او گفت: در طرحی دیگر مطالعه و ارزیابی عملکرد تصفیه خانه همدان در تولید پساب مورد نیاز نیروگاه برق شهید مفتح مدنظر بود که این طرح نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان دردست انجام است.

او با بیان اینکه بخشی از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان به مصرف نیروگاه شهید مفتح می رسد، عنوان کرد: امسال در راستای منویات مقام معظم رهبری در اجرای شعار سال ۱۴۰۰، چرخه تامین منابع آبی تنها محدود به نیروگاه شهید مفتح نخواهد ماند و صنایع دیگر در نقاط مختلف استان برحسب درخواست از این فرصت برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده کارشناسان مربوطه در شرکت آب و فاضلاب استان و همچنین متخصصان در نیروگاه شهید مفتح، پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان از کیفیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: طرح تامین آب مصرفی نیروگاه شهید مفتح از پساب تصفیه خانه مذکور یکی ازطرح های شاخص آب و فاضلاب استان برای توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

او یادآور شد: تا پیش از آن، به دلیل کسری منابع تامین آب، نیروگاه شهید مفتح کمتراز ظرفیت خود در حال فعالیت بود که پس از تامین از پساب افزایش ۱۰۵ درصدی تولید نیروگاه را شاهد بودیم و برهمین اساس هم اکنون بخشی از منابع آبی که تا سنوات گذشته به مصرف نیروگاه می‌رسید ذخیره می شود، 

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.