تمدید قرنطینه پایتخت هند

قرنطینه پایتخت هند برای یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از خبرگزاری فرانسه، دهلی نو، پایتخت هند به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا برای یک هفته دیگر نیز در قرنطینه خواهد ماند.

«آرویند کیجروال» وزیر ارشد دهلی با اعلام این خبر در حساب توییتری خود گفت: قرنطینه فعلی که قرار بود روز دوشنبه پایان یابد، به دلیل آنکه شمار موارد ابتلا همچنان به سرعت در حال افزایش است، در این شهر ۲۰ میلیونی، تمدید می‌شود.

روز گذشته نیز همزمان افزایش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در هند، پلیس دهلی از مقامات محلی خواسته تا فضا‌های بیشتری را برای مرده سوزی شناسایی کند.

موج دوم کرونا به شکلی بسیار ویرانگر در حال درنوردیدن بخش‌هایی از هند بوده و بیمارستانها، مرده خانه‌ها و مکان‌های مرده سوزی با اشباع ظرفیت مواجه هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در هند از ۱۸ میلیون در روز پنجشنبه فراتر رفت و در رکوردی جهانی، شمار مبتلایان روزانه به ۳۸۶ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

بیش از ۳۹۰ نفر از قربانیان در دهلی بودند که این بالاترین رقمی است که پایتخت این کشور از زمان آغاز همه گیری کرونا ظرف یک روز شاهد آن بوده است.

یک مقام ارشد پلیس دهلی می‌گوید: مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در این شهر به سبب کمبود فضا سبب شده تا افراد، عزیزانشان را در مرده سوزخانه‌هایی که برای قربانیان کرونا اختصاص داده نشده است، بسوزانند و به همین خاطر نیز ما پبشنهاد دادیم که باید مرده سوزخانه‌های بیشتری برپا شود.

بر پایه این گزارش، اکسیژن، دارو و تخت‌های بیمارستانی همچنان در این کشور با کمبود مواجه اند و مردم در شبکه‌های اجتماعی درخواست‌هایی را برای یافتن این موارد برای عزیزانشان مطرح می‌کنند.

دولت مرکزی هند با انتقادات فزاینده‌ای بخاطر شکل برخوردش با همه گیری کرونا و نیز اجازه برای برگزاری تجمعات انتخاباتی و جشنواره‌های مذهبی روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار