احتمال زندانی شدن شهروندان استرالیایی در صورت بازگشت از هند

شهروندان استرالیایی در صورت بازگشت از هند به کشورشان ممکن است با مجازاتی نظیر زندان روبرو شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، شهروندان استرالیایی که از هند به کشورشان بازگردند، ممکن است با مجازاتی تا ۵ سال زندان و جریمه روبرو شوند. این مجازات‌ها پس از آن وضع می‌شود که این کشور سفر از مبدأ و مقصد هند را به طور موقت ممنوع اعلام کرد.

تخمین زده می‌شود ۹ هزار استرالیایی در هند حضور دارند که ۶۰۰ نفر از آن‌ها در معرض خطر قرار دارند.

بر اساس این قانون، از روز دوشنبه، هر شهروندی که از ۱۴ روز پیش در هند حضور داشته و به استرالیا بازگردد، علیه وی اعلام جرم می‌شود.

طبق اعلام رسانه‌های استرالیا، این نخستین باری است که شهروندان استرالیایی به خاطر بازگشت به کشورشان مجازات می‌شوند.
یکی از پزشکان به شبکه‌ای بی سی استرالیا گفت اقدام دولت نامتناسب با تهدیدی است که از سوی افرادی که از هند به کشور باز می‌گردند، شکل گرفته است.

بر پایه این گزارش، «گرک هانت» وزیر بهداشت استرالیا امروز شنبه اعلام کرد تمامی مسیر‌های جایگزین برای ورود از هند به استرالیا مانند حرکت از امارات، قطر یا سنگاپور بسته شده است و استرالیایی‌هایی که در هند هستند و قصد ورود بدون اجازه به خاک کشور را از طریق مسیر‌های جایگزین داشته باشند با جریمه‌ای ۶۶ هزار دلاری، پنج سال حبس و یا هردو روبرو خواهند شد.

گفتنی است مقامات بهداشتی هند امروز نیز اعلام کردند که با ثبت ۴۰۰ هزار ابتلا به ویروس کرونا طی یک روز، بار دیگر این کشور رکورد جهان را شکست. گزارش‌های محلی، تصاویر اجساد صف کشیده در نوبت سوزاندن را نشان می‌دهد که این انتظار بعضی اوقات تا ۲۰ ساعت نیز طول می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار