مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی خبر داد ؛

اجرای ۲۳ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت مقام معلم در خراسان شمالی

مهدی مودی از اجرای ۲۳۰ برنامه به مناسبت هفته معلم در سراسر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی مودی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به صورت وبیناری گفت: در استان خراسان شمالی دو هزار و ۱۲ آموزشگاه با هشت هزار و ۶۴۵ کلاس درس و ۱۸۰ هزار و ۲۳۸ دانش آموز وجود دارند که ۱۵ هزار و ۷۶۶ نیروی آموزش و پرورش ارائه خدمات به این دانش آموزان هستند.

او با اشاره به اینکه ۵۸ درصد دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی و ۴۲ درصد در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: ۹۲ درصد از فعالیت‌های آموزش در استان خراسان شمالی در قالب مدارس دولتی، یک درصد خرید خدمات، هفت درصد در قالب مدارس غیردولتی انجام می‌شود.

مودی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: ۲۳ عنوان برنامه در این هفته در ۹ شهرستان اجرایی می‌شود که در مجموع ۲۳۰ برنامه در سراسر استان انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید

تجلیل از ۵۰۰ معلم در دو طرح ملی و استانی در هفته بزرگداشت معلم


او با اشاره به تجلیل‌های معلم‌های برتر استان افزود: تجلیل‌ها در این هفته در دو طرح کشوری واستانی انجام میشود که در طرح کشوری (جلوه‌های ویژه معلمین) ۱۲۱ نفر منتخب شهرستانی و ۱۱ نفر منتخب استانی و یک نفر نیز منتخب کشوری می‌باشد ودر طرح استانی (معلمین پویا) ۳۶۹ نفر تجلیل و ۵۰ معلم جهادگر نیز توسط سپاه تجلیل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : در حال حاضر ۷۹ درصد دانش آموزان استان به سامانه آموزشی شاد دسترسی دارند و ۲۱ درصدی که از سامانه محروم هستند، از طریق درسنامه آموزششان دنبال می‌شود.

مودی با اشاره به شیوع کرونا در استان و کشور، گفت: برگزاری کلاس‌ها و امتحانات طبق مصوبات ستاد کرونا است و به این ترتیب در شهر‌های قرمز و نارنجی هیچ کلاسی حضوری برگزار نخواهد شد و در شهر‌های زرد با نوبت بندی دانش آموزان می‌توانند در کلاس حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: امتحانات پایانی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد و در این بین امتحانات پایه نهم و دوازدهم و بزرگسالان حضوری خواهد بود.

او در ادامه به برخی از دستاورد‌های آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال گذشته اشاره داشت و افزود: آموزش و پرورش خراسان شمالی در رشد شاخص‌ها رتبه دوم کشور را از آن خود کرد و در رتبه نهم ایستاد.

مودی کسب رتبه دوم در جشنواره تجارب برتر، کسب ۱۴ عنوان کشوری در حوزه قرآن و عترت و کسب رتبه نخست در حوزه نوسازی مدارس را برخی دیگر از این دستاورد‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.