با هدف تقویت هویت ملی؛

طرح «بوم» در پایه دوم مدارس ابتدایی همدان اجرا می شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای برنامه تحولی «بوم» در پایه دوم مدارس مقطع ابتدایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معصومه خدابنده لو,معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای برنامه تحولی «بوم» در پایه دوم مدارس مقطع ابتدایی این استان خبر داد و گفت: در این طرح حداقل ۱۰ درصد و حداکثر ۲۰ درصد اختیار برنامه‌های آموزشی به حرفه‌ها، هنرها، جغرافیا ، رسوم و شرایط اقلیمی استان به ویژه مناطق روستایی و عشایری به صورت تدریجی اختصاص می‌یابد که در قالب این برنامه در هفته ۲ ساعت و حداکثر ۶۰ ساعت از برنامه رسمی دانش‌آموزان در سال به شورای مدرسه واگذار می‌شود.

او ادامه داد: برنامه بوم با رعایت استاندارد‌های ارتقای کیفیت و تقویت هویت اسلامی - ایرانی دانش آموزان به منظور ایجاد کارآمدی و تقویت هویت ملی در مدارس اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه برنامه بوم به مدارس این امکان را می‌دهد تا در طول سال، ۶۰ ساعت از زمان رسمی آموزش را متناسب با نیاز‌های دانش آموزان و با در نظر گرفتن رویکرد فرهنگی، تربیتی و همچنین مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای، برنامه ریزی کنند، گفت: در طول هفته ۲ ساعت زمان برای عملیاتی شدن اهداف برنامه، پیش بینی شده است.

ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ وﯾﮋه ﻣﺪرﺳﻪ (بوم) اقدامی با هدف تمرکززدایی و ﺗﻔﻮﻳﺾ اﺧﺘﻴﺎر ﺑــﻪ ﻣﺪارس و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎی منطقه‌ای و ﻣﺤﻠﯽ ﻧﺎﺷﯽ از تفاوت‌های ﻣﺤﻴﻂ زﻧﺪﮔﯽ است که ﻃﺮاحی، اﺟﺮا و ارزﺷﻴﺎﺑﯽ ۶۰ ﺳﺎﻋﺖ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺪرﺳﻪ در ﻃﻮل ﺳﺎل را ﺑﻪ ﻣﺪرﺳﻪ واﮔﺬار می‌کند ﺗـﺎ ﮔﺎمی به‌سوی مدرسه محوری ﺑﺎﺷﺪ.

هم اکنون ۲۸۷ هزار دانش آموز در استان همدان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.