بازی دراز یکی از عملیات‌های شاخص دوران دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای عملیات بازی دراز از نظر نظامی، از این عملیات به عنوان یکی از عملیات‌های شاخص دوران دفاع مقدس یاد کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، باباخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات بازی دراز مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بزرگ رزمندگان دفاع مقدس بود، گفت : دلاورمردی رزمندگان اسلام برای آزاد سازی ارتفاعات بازی‌دراز ستونی و مایه غرور و فخر ایرانیان است.

او با بیان اینکه ارتفاعات بازی دراز از نظر استراتژیک نقش مهمی در امنیت منطقه داشت، گفت : این ارتفاعات اهمیت نظامی بالایی دارند، چون از یک سو بر دشت و شهر سرپل ذهاب و پادگان ابوذر (مهمترین پادگان مرزی در جبهه غرب) و راه‌های ارتباطی آن کاملاً تسلط دارند و از سوی دیگر یک مانع طبیعی عالی محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه در جریان عملیات بازی دراز قسمت‌های مهمی از ارتفاعات بازی دراز از دشمن بازپس گرفته شد، افزود: در این عملیات دو قله مهم ۱۰۵۰ و ۱۱۰۰ ارتفاعات بازی دراز از دشمنان بازپس گرفته شد و بعد‌ها هم پس از پیروزی‌های بزرگ رزمندگان در جبهه‌های جنوبی، دشمن بخاطر پراکندگی که در جبهه‌ها داشت مجبور به ترک جبهه‌های غرب شد و قله ۱۱۵۰ صخره‌ای هم آزاد شد.

باباخانی ادامه داد: در عملیات بازی‌دراز ضمن انهدام تیپ سه پیاده کوهستانی و وارد نمودن تلفات به تیپ ۲۲ کوهستانی دشمن، بیش از ۱۵۰۰ نفر از صدامیان کشته و زخمی شده و تعداد زیادی از آن‌ها به اسارت درآمدند.

او گفت: در عملیات بازی‌دراز خلبان دلاور هوانیروز علی اکبر شیرودی به شهادت رسید. سرداران شهید غلامعلی پیچک، محسن وزوایی و حاجی‌بابا نیز در هدایت عملیات نقش موثر و بسزایی داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه همه سال در ایام سالروز عملیات بازی دراز شاهد صعود هموطنانمان از اقصی نقاط کشور به ارتفاعات بازی دراز هستیم، گفت: در آخرین سال شاهد صعود ۳۰ هزار نفری هموطنانمان به این ارتفاعات بودیم، اما امسال و پارسال به دلیل شیوع بیماری کرونا صعود هموطنانمان به این ارتفاعات برای مقابله با شیوع بیماری لغو شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.