لاوروف: واشنگتن از خطوط قرمز عبور کند، قاطعانه پاسخ خواهیم داد

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که اگر آمریکا از خطوط قرمز عبور کند، مسکو قاطعانه به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک با تاکید بر اینکه کشورش قاطعانه به تجاوزات آمریکا از خطوط قرمز پاسخ خواهد داد افزود: اگر آمریکا برای گفتگو آمادگی ندارد، این انتخاب خود آنهاست و در نتیجه در شرایط جنگ سرد یا بدتر از آن به سر خواهیم برد.

لاوروف گفت: گاهی اوقات برخی از شخصیت‌های آمریکایی اظهاراتی را مطرح می‌کنند که بوی جنون می‌دهد؛ مثلا اخیرا سخنگوی کاخ سفید گفته است که تحریم‌های روسیه ادامه خواهد یافت، چرا که تحریم‌ها تقریبا تاثیری که واشنگتن می‌خواهد را می‌گذارد و هدف از آن کاهش تنش بین آمریکا و روسیه است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه اگر فقط کار به دست مسکو بود، روابط با واشنگتن به مسیر عادی خود بر می‌گشت، ادامه داد: حتی نمی‌توان به این سخنان پاسخ داد. امیداورم که همه آن‌ها بفهمند که اینگونه اظهارات باعث افتخار کسانی که در کاخ سفید از این سیاست حمایت می‌کنند، نخواهد شد.

آمریکا روز پانزدهم آوریل، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرد که ۳۲ فرد و نهاد روسی را شامل شد. واشنگتن همچنین اعلام کرد که ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می‌کند.

در مقابل روسیه نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، ۱۰ دیپلمات آمریکایی را از خاک خود اخراج و تاکید کرد که این فقط بخشی از اقدامات ممکن در پاسخ به آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر پوتین
آخرین اخبار