تولید هشت محصول بهداشتی و کمک درمانی در شرکت دانش بنیان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «ساینا سلامت پارس» کرمانشاه گفت : هشت محصول بهداشتی و کمک درمانی مراقبت از پوست را به صورت دانش بنیان تولید می‌کنیم .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود کریمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «ساینا سلامت پارس» کرمانشاه گفت : با توجه به دانشی که در حوزه شیمی داریم فرمولاسیون برخی محصولات را تغییر داده و با همین تغییر فرمولاسیون اکنون حدود هشت محصول بهداشتی و کمک درمانی مراقبت از پوست را به صورت دانش بنیان تولید می‌کنیم.

او با اشاره به راه‌اندازی شرکت «ساینا سلامت پارس» از سال ۸۷، گفت : حدود یکسال بعد از راه‌اندازی شرکت، عملا وارد فاز تولید شدیم، اما به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان در سال ۱۳۹۰، کار پیش نرفت و نتوانستیم ماشین آلات خارجی مورد نیاز را وارد کنیم.

او افزود: چند سال به همین منوال گذشت و در نهایت با وارد کردن برخی تجهیزات و نیز استفاده از ماشین آلات ساخت داخل، سال ۱۳۹۵ کارمان شکل گرفت و یکی دو سال است که با تولید انبوه وارد فاز فروش محصولاتمان شده‌ایم.

کریمی افزود: پیش از اینکه وارد کار تولید شوم، توزیع کننده محصولات بهداشتی بودم و نمایندگی شرکتی در کرمانشاه را بر عهده داشتم، اما پس از مدتی به این فکر افتادم چرا به جای اینکه توزیع کننده این محصولات باشم، آن‌ها را در استان تولید نکنم و در همین راستا برنامه‌ریزی برای تولید را شروع کردم.

او ادامه داد: این فرمولاسیون جدید هم اکنون با تولید شوینده‌های گلیسیرینه ثبت اختراع شده و عنوان آن هم «تولید شوینده‌های گلیسیرینه با فرمولاسیون و روش تولید جدید» است.

محصولات با نظارت سازمان غذا و دارو تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «ساینا سلامت پارس» کرمانشاه گفت: پس از این اختراع، شامپو‌های فاقد سولفات را هم تولید کردیم که به خاطر این اختراع که هم اکنون در مراحل ثبت آن هستیم، شرکت ما در رده شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

کریمی افزود: این نوع شامپو‌ها کاملا برای مو بی ضرر بوده و استفاده از آن‌ها در پیشگیری از ریزش و جلوگیری از آسیب مو بسیار موثر است.

او ادامه داد: در مجموع محصولات ما جنبه کمک درمانی داشته و عمدتا برای پوست‌های حساس، رفع شوره سر، کنترل ریزش مو و بیشتر با تجویز پزشک استفاده می‌شود.

این تولید کننده مواد بهداشتی گفت: تست‌های مختلفی روی محصولات ما انجام شده و در این زمینه از معاونت غذا و دارو هم پروانه گرفته ایم که حکم استاندارد در حوزه کاری ما را دارد و اکنون نیز هر هفته محصولاتمان بررسی می‌شود.

او افزود: علاوه بر محصولاتی که با فرمولاسیون خودمان تولید می‌کنیم برای شرکت دیگری هم سه تا چهار قلم محصولات بهداشتی با همین فرمولاسیون تولید می‌کنیم که با برند آن شرکت به فروش می‌رسد.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر بازار هدف محصولات ما هشت استان است و تلاش داریم در گام بعدی سراغ استان‌های دیگر رفته و برای تمام ایران محصولاتمان را ارسال کنیم.

نیاز به باور و حمایت مسئولان داریم

او گفت: هم اکنون در کارخانه شرکت، بیش از ۲۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند و امیدواریم با توسعه شرکت و فعالیت‌ها افراد بیشتری را مشغول به کار کنیم.

این مخترع کرمانشاهی افزود: در حال حاضر برنامه داریم وارد فاز تولید کرِم شویم و با تولید این محصول عملا پکیج محصولات بهداشتی شرکت شامل انواع شوینده صورت، شامپو، پن و سایر محصولات، کامل می‌شود.

کریمی به آشنایی خود با پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و افزود: این آشنایی به غیر از کمک‌های مالی به تقویت روحیه و خودباوری ما خیلی کمک کرد.

او ادامه داد: همه حمایت‌ها نباید مادی باشد و گاهی شرکت‌ها و مخترعان نیاز دارند که به آن‌ها اعتماد شود و مسئولان باور کنند جوانان ایرانی می‌توانند کار‌های بزرگ انجام دهند و این روحیه و باور را از مسوولان پارک علم و فناوری کرمانشاه گرفتیم.

مدیرعامل شرکت «ساینا سلامت پارس» گفت: در کنار این حمایت‌های معنوی، تسهیلات سرمایه در گردش را هم برای تولید محصولات ضدعفونی در شرکت در شرایط کرونایی دریافت کردیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار