بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۲۴ فروردین؛

خبر تازه مشاور مطبوعاتی وزیر بهداشت درباره واکسن کووایران/ روایت قالیباف از دیدار خود با نخست وزیر کره جنوبی

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت‌ چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

علیرضا وهاب زاده، مشاور مطبوعاتی وزیر بهداشت اخبار تازه‌ای را درباره روند فاز دو و سه واکسن ایرانی در صفحه توئیتری خود منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

علیرضا وهاب زاده

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، نکات مهمی را درباره بازار ارز با کاربران به اشتراک گذاشت. در ادامه متن کامل آن را مشاهده می‌کنید.

عبدالناصر همتی

زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم، اختلال در کلاب هاوس از سوی اپراتورها را خلاف قانون دانسته و نوشت:

"فارغ از مباحث مرتبط با فیلترینگ و مدیریت فضای مجازی، خطر این است که اپراتور‌ها برخلاف قانون اقدام به اختلال در کلاب‌هاوس کرده‌اند.
قانون فصل الخطاب است."

زهرا سعیدی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن انتشار عکس‌هایی از دیدار خود با نخست وزیر کره جنوبی، روایتی از این دیدار را در صفحه شخصی خود بیان کرد و نوشت:

"در دیدار نخست وزیر کره جنوبی سابقه روابط خوب دو کشور را مرور کردم و گفتم که متأسفانه فعلاً کره جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد. به عبارتی روابط اقتصادی و سیاسی که در بالاترین سطوح قرار داشت به علت تصمیمات غلط طرف مقابل، تنزل کرده است. ⁣


در ادامه به آقای چانگ سیه کیون گفتم که اگر سفیر شما در بازار تهران از مردم سوال کند که رفتار کره جنوبی از سال ۲۰۱۸ تاکنون چطور بوده، متوجه می‌شود که این رفتار اصلا قابل قبول نیست و ذهنیت مردم نسبت به شما منفی است. ⁣

روشن و شفاف تاکید کردم که همه ملت‌های دنیا خصوصاً ملت متمدن و با فرهنگ ایران، دوستان خود را در روز‌های سخت می‌شناسند و اقدام بانک‌های کره در مسدود کردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود و حقوق مردم ایران به هیچ عنوان قابل قبول نیست. ⁣

در خصوص انتظارات و اقدامات عملی مورد انتظار نیز به آقای سیه کیون گفتم که انتظار ما از جنابعالی این است که راه حل‌های فوری و عملی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ارائه و پول‌های بلوکه ما آزاد شود. این انتظار مردم ایران از طرف کره جنوبی برآورده نشده است؛ حتی تجار که ارتباط مردمی خوبی با کره داشتند نیز از روال پیش آمده ناخرسند هستند. ⁣

در پایان صحبت‌ها به شکست تجربۀ ترامپ و پیروزی مردم ایران اشاره کردم و به آقای نخست وزیر گفتم که: شما فرد با تجربه‌ای در عرصه سیاست و مدیریت کلان کشور هستید؛ لذا حتما آثار شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ را مشاهده و به خوبی درک می‌کنید. معتقدم هیچ مانعی نمی‌تواند سبب همکاری‌های خوب دو کشور از جمله در حوزه بشردوستانه، مسائل درمانی مانند کرونا، تامین کالا‌های اساسی و... باشد. امیدوارم این همکاری‌ها در بهترین سطح انجام شود. ⁣

در پایان این دیدار فهرستی از ایرانیانی که در کره جنوبی فعالیت اقتصادی دارند و مشکلات حقوقی برایشان پیش آمده به ایشان داده شد و خطاب به آقای چانگ سیه کیون تاکید کردم که این افراد حتی برای حل مشکلات خود حکم قطعی از دادگاه‌های بین المللی گرفته اند، ولی متاسفانه این مشکلات حل نشده و مطالبه ما این است که این فهرست و حل مشکلات این ایرانیان پیگیری شود. ⁣

امیدوارم این سفر آغاز مجدد همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در شصتمین سالگرد مناسبات دیپلماتیک باشد. این همکاریها میتواند سبب توسعه روابط دو کشور شود."

محمدباقر قالیباف

محمدعلی نجاح تحلیلگر سیاسی در آستانه ماه مبارک رمضان مطلبی را درباره روزه در حساب توئیتری خود منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

"آیا قلب روزه می‌گیرد؟

بله بزرگترین روزه است.
روزه گرفتن قلب با محافظت دل از اشتغال به افکار دنیویه و اخلاق رذیله و نگاهداشتن آن از غیر یاد خدا بالکلیه. وافطار این روزه‌ها به یاد غیر خدا و روز قیامت بودن است و حاصل این روزه، روگردانیدن از غیر خداست:

إلا من أتى الله بقلب سلیم."

نجاح محمدعلی

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، مطلب قابل تاملی را درباره اتفاقات اخیر نطنز و ادامه روند مذاکره منتشر کرد و نوشت:

"یکی از اهداف مهم تروریسم هسته‌ای رژیم صهیونیستی و آمریکا در نطنز تضعیف فنی و اعتباری موضع ما در مذاکرات جاری بوده بخصوص با عطش برخی به توافق! لذا ادامه مذاکره در این شرایط نیاز به تجدید نظر جدی دارد."

مهدی فضائلی

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران، ضمن انتشار توئیتی فروش دارو در داروخانه‌های آنلاین را غیر مجاز اعلام کرده و نوشت:

"فروش دارو در داروخانه‌های آنلاین مجاز نیست، فروش اقلام غیردارویی قابل فروش در داروخانه‌های مجاز آنلاین نیز در سایر فروشگاه‌های آنلاین مجاز نیست، کما اینکه سوپرمارکت محله هم داروخانه محله نیست!

موارد تخلف را جهت پیگیری قانونی گزارش کنید."

کیانوش جهانپور

سیدمحمود رضوی فعال فرهنگی، پیام تبریکی را خطاب به وحید یامین‌پور برای انتخاب او به عنوان چهره سال 99 هنر انقلاب در صفحه توئیترش منتشر کرده و نوشت:

"آقا وحید
چهره سال ۹۹ هنر انقلاب شد.
به برادر عزیزم آقا وحید تبریک میگم، امیدوارم بیشتر از قبل همه ما از قلم جذابش بهره‌مند باشیم.
بعد از تخریب ایشان در چند روز اخیر توسط برخی تنگ نظران، این جایزه را مصداق “تعز من تشاء” برای آقا وحید میدانم.
عزتت روز افزون برادر"

سید محمود رضوی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار