ارزیابی حریفان تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال تراکتور ایران در گروه B لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم‌های پاختاکور ازبکستان، شارجه امارات و نیروی هوایی عراق برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم فوتبال تراکتور با قهرمانی در جام حذفی جواز حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. این تیم ایرانی در گروه B  لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف  تیم‌های پاختاکور ازبکستان، شارجه امارات و نیروی هوایی عراق  در کشور امارات برود.

پاختاکور ازبکستان

تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان یکی از حریفان  قدرتمند تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا است. پاختاکور  در فصل جدید لیگ ازبکستان، در هر ۵ بازی خود را پیروز شده است. قبل از آن هم در سوپر جام مقابل نسف قارشی پیروز است. ۱۴ گل زده و ۴ گل خورده حاصل ۶ بازی رسمی اخیر این تیم ازبکی  است.

شیوه بازی پاختاکور مبتنی بر فوتبال اروپای شرقی است. حریف تراکتور تیمی تاکتیکی، مستحکم و فوتبال بلد محسوب می‌شود. تمام خارجی‌های این تیم نیز از اروپای شرقی و متناسب با سبک فوتبال ازبکستان هستند.

دراگان چران یوگوسلاو با سابقه پوشیدن پیراهن تیم زیر بیست و یک ساله‌های صربستان و سردار رشیدوف مهاجم زهر دار تیم ملی ازبکستان جزو مهاجمان بسیار خطرناک و بازیکنان گرانقیمت پاختاکور هستند. ارن دردیوک ترک تبار نیز سومین فوروارد پاختاکور است. ایگور کریمتس اوکراینی کاپیتان پاختاکور است که استحکام ویژه‌ای به خط دفاعی آن‌ها می‌دهد.

ازبک‌ها تقریبا بهترین هافبک‌های میانی و مدافعان کناری آسیا را در اختیار دارند.

تیم‌های فوتبال تراکتور و پاختاکور در گروه C لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۶  با یکدیگر همگروه بودند که سرخپوشان تبریزی با هدایت قلعه نویی توانستند حریف ازبکی خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهند.

 تیم فوتبال پاختاکور تاکنون ۱۴ مرتبه در لیگ قهرمانان آسیا  حاضر بوده است و سابقه ۲ بار حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ را دارد.

علاوه بر این، تیم پاختاکور فصل گذشته توانست استقلال را در آسیا شکست دهد، اما این تیم با شکست برابر پرسپولیس از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

شارجه امارات

تیم فوتبال شارجه امارات دومین حریف تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم اماراتی با کسب ۴۲ امتیاز در جایگاه چهارم لیگ امارات قرار دارد.

کایو و  کورونادو زوج خط حمله شارجه امارات را تشکیل می‌دهند. این بازیکنان برای هر تیمی می‌توانند دردسرساز شوند و مدافعان تراکتور باید مراقب این ۲ بازیکن باشند.

تیم شارجه فصل گذشته با ۴ گل خورده برابر پرسپولیس از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.

نیروی هوایی عراق

تیم فوتبال نیروی هوایی عراق با برتری برابر تیم الوحده عربستان در مرحله پلی آف جواز صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا  را گرفت.

تیم نیروی هوایی عراق صدرنشین لیگ عراق است و طارق همام بازیکن سابق استقلال در این تیم حضور دارد.

این تیم عراقی در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در دور مقدماتی با تیم‌های الکویت کویت، الوصل امارات و سایپا ایران همگروه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار