نورشرق: بدهی‌ها بازخورد مناسبی بر فوتبال ایران ندارند/ صلاحیت رسیدگی به پرونده شکایت پرسپولیس از خلیل زاده را نداشتیم

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ایران در مورد مسائل مختلف، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ایران در مورد بدهی باشگاه‌های لیگ برتری، اظهار داشت: این وضعیت به هیچ وجه بازخورد خوبی بر فوتبال ما ندارد و زمانی که قرارداد‌ها بسته می‌شوند به رقم آن و لزوم پرداخت، توجهی نمی‌شود. اگر هم بین بازیکنان یا مربیان مشکلاتی به وجود بیاید، وضعیت نامساعدی را ایجاد می‌کند.

او افزود: با همکاری‌های خوبی که ارکان فدراسیون فوتبال و سازمان با تیم‌ها داشته اند، خیلی وضعیت بهتر شده است. شاید چون انتظار ما از شرایط بالا است، از وضعیت موجود راضی نباشیم؛ اما حقیقت این است که تحول مهمی در یک سال و نیم گذشته رخ داده است.

نورشرق درباره تیم‌های بدهکار عنوان کرد: به جز ۴ یا ۵ تیم که وضعیت منظمی دارند، سایر تیم‌ها درگیر هستند. دفاعیاتی که باشگاه‌ها ارائه می‌دهند، مربوط به فقدان دسترسی به منابع مالی مورد انتظار است. مدیران باشگاه‌ها با وضع موجود، مسئولیت قبول می‌کنند؛ بنا بر این باید دخل و خرج را مدیریت کنند. قصد داریم با شیب مناسبی این بدهی‌ها را صفر کنیم.

او ادامه داد: باشگاه‌ها باید این موضوع را بدانند که فقط به بازیکنان فعلی متعهد نیستند؛ بلکه نسبت به بازیکنان فصل‌های گذشته نیز تعهد دارند. تمام باشگاه‌های تحت عنوان خصولتی و یا سایر باشگاه‌هایی که واقعا خصوصی اداره می‌شوند، تلاش زیادی در این مسیر انجام می‌دهند.

رئیس کمیته تعیین وضعیت در ادامه بیان کرد: نامی از یک باشگاه نمی‌برم؛ اما در یک مورد، مالکیت باشگاه از طریق یک نهاد عمومی و بخش خصوصی منتقل شده بود و با وجود فعالیت نداشتن نهاد عمومی در ورزش، طبق پیگیری‌های فدراسیون فوتبال بدهی‌های مربوط به دوران تصدی این نهاد عمومی با همکاری مدیران آن سازمان تسویه شد.

نورشرق درباره پرونده شجاع خلیل ‌زاده و باشگاه پرسپولیس، توضیح داد: با توجه به دخالت عنصر بین‌المللی در این پرونده و تصمیم کمیته وضعیت به این که باشگاه قطری در جریان رسیدگی حضور ندارد، صلاحیتی برای رسیدگی به این پرونده نداشتیم و به همین دلیل اعلام کردیم که نمی‌توانیم به این پرونده رسیدگی کنیم. با این وجود، کمیته استیناف پرونده را به کمیته وضعیت برگرداند. این بار از ریاست کمیته استیناف استعلام گرفتیم و پس از اخذ پاسخ از وی، همان تصمیم قبلی را با آرایش جدیدی اعلام کردیم. البته  ممکن است باشگاه پرسپولیس ظرف مهلت قانونی پرونده را به کمیته استیناف ببرد.

او ادامه داد: حجم پرونده‌هایی که از سوی همکاران ما در کمیته وضعیت بررسی می‌شوند، زیاد است. بخشی از دلیل طولانی شدن صدور رای پرونده شجاع خلیل زاده همین موضوع است. دلیل دیگر این است که پس از شیوع ویروس کرونا رسیدگی‌های حضوری را تقریبا به حداقل رساندیم.

نورشرق در مورد درخواست باشگاه تراکتور مبنی بر بخشش سعید واسعی، عنوان کرد: ما مرجعی برای بخشش نیستیم. اگر غیرموجه بودن دلیل فسخ را احراز کنیم، باید ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده در قانون را هم اعمال کنیم؛ مگر این که شاکی پرونده از ادعای خود صرف نظر کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار