واشنگتن پست: سرکرده فعلی داعش خبرچین آمریکا بوده است

یک روزنامه آمریکایی نوشت: بر اساس اسناد تازه، سرکرده جدید تروریست‌های داعش به عنوان خبرچین برای آمریکا فعالیت می‌کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واشنگتن پست نوشت: بر اساس اسناد تازه "ابو ابراهیم الهاشمی القریشی" سرکرده جدید تروریست‌های تکفیری داعش به عنوان خبرچین برای آمریکا فعالیت می‌کرده است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: زندانی عراقی به شماره M ۰۶۰۱۰۸-۰۱ یک زندانی نمونه بوده که با آمریکایی‌ها همکاری خوبی داشته و معمولا به آن‌ها اطلاع رسانی می‌کرده است.

در این گزارش آمده است که او بار‌ها تلاش خود را برای کمک به آمریکایی‌ها به کار بسته، به ویژه زمانی که فرصت می‌یافت تا اطلاعاتی درباره رقبای درون سازمانی خود، ارائه کند.

او در مدت چند روز بازجویی در سال ۲۰۰۸ اطلاعات دقیقی درباره مقر مخفی جناح رسانه‌ای این گروه شورشی ارائه کرد. چند هفته پس از این افشاگری ها، سربازان آمریکایی ابوقسوره از سران داعش را در تهاجمی به شهر موصل به قتل رساندند.

به گفته مقامات آمریکایی، این زندانی همان فردی است که بعد‌ها با نامی متفاوت یعنی ابو ابراهیم الهاشمی القریشی به سرکرده کنونی گروه داعش تبدیل شد.

مقامات آمریکایی این هفته با انتشار ده‌ها گزارش رسمی طبقه بندی شده درباره چندین ماهی که او در بازداشتگاه‌های آمریکا در عراق به سر می‌برد، پنجره جدیدی به روی نخستین روز‌های زندگی این سرکرده تروریست به عنوان یک شبه نظامی باز کردند.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این هم چندین سند منتشر کرده بود که نشان می‌داد این سرکرده داعش مخبر آمریکا بوده است.

در گزارشی مربوط به سال ۲۰۰۸ آمده است، به نظر می‌رسد این زندانی که نام واقعی آن امیر محمد سعید عبد الرحمان المولا است، در جلسات بازجویی همکاری خوبی دارد. این زندانی اطلاعات زیادی درباره همقطاران داعشی خود ارائه داده است.

این گزارش‌ها که به عنوان بخشی از یک تحقیق دانشگاهی منتشر شد، به مقامات آمریکایی کمک کرد بسیاری از جا‌های خالی درباره زندگینامه المولا را که پس از مرگ ابوبکر البغدادی در اکتبر ۲۰۱۹ خلیفه خوانده شد، تکمیل کنند.

این فرد عراقی که در آن زمان به عنوان یک مقام رده میانی ۳۱ ساله در گروه تروریستی داعش فعال بود، ظاهرا در اواخر ۲۰۰۷ یا اوایل ۲۰۰۸ دستگیر شد و مقامات نظامی آمریکا ده‌ها بار او را بازجویی کردند. تاریخ دقیق آزادی او مشخص نیست، اما گزارش بازجویی‌های او در ژوئیه ۲۰۰۸ تمام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار