اخطار پلمب به واحدهای صنفی متخلف در شهرهای قرمز سمنان

واحد‌های صنفی مربوط به دسته‌بندی گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی، در صورت فعالیت به مدت ۲ هفته پلمب می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان با اشاره به قرارگیری چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: واحد‌های صنفی تعیین شده نباید در مدتی که شهر‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند فعالیت کنند.
 
سید مهدی برهانی از واحد‌های صنفی خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی برای مبارزه با ویروس کرونا و تأمین سلامت جامعه بیش از پیش همراهی کنند.
 
بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
بر این اساس تا اطلاع ثانوی فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی ۲ تا ۴ در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و فعالیت گروه‌های شغلی ۳ تا ۴ در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و گروه شغلی ۴ در شهرستان آرادان با وضعیت زرد کرونایی ممنوع بوده و فعالیت گروه‌های مجاز شغلی نیز صرفا با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.
 
مشاغل گروه دوم شامل پاساژ‌ها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.
 
مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.
 
گروه چهارم نیز شامل مکان‌های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.
 
انتهای پیام /گ 
برچسب ها: بازرسی ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار