رئیس کمیته فنی فدراسیون شیرجه: کرونا شانس کسب سهمیه المپیک را از ما گرفت

رئیس کمیته فنی فدراسیون شیرجه گفت: ویروس کرونا کار ورزشکاران رشته شیرجه برای کسب سهمیه المپیک توکیو را سخت‌تر کرد.

امید حدیقی، رئیس کمیته فنی شیرجه در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لغو شدن جام جهانی شیرجه بیان کرد: فدراسیون جهانی شنا با ارسال ایمیل به فدراسیون‌های عضو اعلام کرد که جام جهانی شیرجه که قرار بود به میزبانی توکیو برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود. گویا کشور ژاپن اعلام کرده است که نمی‌تواند شیوه نامه‌های بهداشتی را در مسابقات جام جهانی شیرجه اجرا کند. البته فدراسیون جهانی شنا به دنبال پیدا کردن میزبان دیگری برای این رقابت است.   

او در ادامه اظهار داشت: کرونا ضربه شدید و جدی به شیرجه ایران زد، زیرا تیم ملی  ایران در رویداد‌های قبلی حضور نداشت. تنها امید ما حضور در جام جهانی شیرجه بود که این مسابقات هم  لغو شد. اگر جام جهانی توکیو برگزار می‌شد، شیرجه رو‌های کشورمان می‌توانستند خودشان را به خوبی ثابت کنند. با کسب سهمیه المپیک در مسابقات جام جهانی، حتی نگاه مسئولان ورزش کشور هم نسبت به این رشته تغییر می‌کرد.

احتمال برگزاری جام جهانی شیرجه ضعیف است

حدیقی عنوان کرد: با توجه به این که پیش از این هم مسابقات جهانی شیرجه به علت شیوع ویروس کرونا لغو شده بود، بعید می‌دانم که جام جهانی این رشته برگزار شود. ما بر اساس گفته فدراسیون جهانی  مبنی بر این که جام جهانی شیرجه به زودی با میزبان جدیدی برگزار می‌شود، تمرینات تیم ملی شیرجه را پیش می‌بریم.  

رئیس کمیته فنی شیرجه گفت: جام جهانی شیرجه توکیو، مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۱ هم محسوب می‌شد. حمید کریمی و مجتبی ولی پور، ۲ ملی پوش شیرجه کشورمان هستند که از چند ماه پیش برای کسب سهمیه المپیک تمرین کردند. حمید کریمی حدود ۱۰ ماه در کمپ روسیه بود و پس از شیوع ویروس کرونا به ایران آمد و تمریناتش را متوقف نکرد.  

او در ادامه بیان کرد: به نظرم قبل از المپیک توکیو مسابقه‌ای برای کسب سهمیه برگزار نخواهد شد. بر اساس مسائل فنی و علمی باید  سهمیه‌های المپیک ۶ ماه قبل از این رویداد میان ورزشکاران پخش شود. یک شیرجه رو برای به دست آوردن سهمیه باید مانند دوره حضور در المپیک در اوج آمادگی باشد. اکنون ۳ ماه تا برگزاری المپیک زمان باقی مانده است، در نتیجه  برگزاری انتخابی المپیک برای رشته شیرجه منطقی نیست.

حدیقی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ رویدادی برای کسب سهمیه المپیک در رشته شیرجه برگزار نمی‌شود. در نامه قبلی فدراسیون جهانی اعلام کرد که در صورت برگزار نشدن رقابت‌های انتخابی المپیک بر اساس امتیازات از رقابت‌های قبلی شیرجه،   نفرات اعزامی به المپیک را انتخاب می‌کند.  

او در پایان گفت: ابتدای سال جاری در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو  نشستی برگزار و مقرر شد که پشتوانه تیم ملی را فراهم کنیم و می‌خواهیم از این زمان مناسب برای این کار استفاده کنیم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار