۷۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار در میاندوآب تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به تولید نهال اختصاص دارد.

علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به اینکه ۱۷۶ نفر از بهره‌برداران در زمینه نهال کاری فعالیت می‌کنند گفت: از این تعداد ۲۰ نفر موفق به اخذ مجوز از کمیته فنی نهال استان شده اند.
او گفت: واحدهای تولید نهال شهرستان میاندواب موفق شده اند در سال گذشته ۷۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار تولید کنند.

او ابا شاره به تولید سالانه ۱۰ میلیون اصله نهال در میاندوآب اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید نهال در منطقه و کشور به شمار می رود .

دیانتی افزود: به منظور حفظ جایگاه شهرستان میاندواب در تولید نهال و در راستای اجرای سیاست جدید ساماندهی و عرضه نهال به نهالکاران مجوزدار، از نهالکاران درخواست کرده ایم اقدام به تولید نهال با پایه‌های رویشی کرده و از پرورش نهال‌های پایه بذری خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: احداث باغ مادری برای تهیه پیوندک، ایجاد نمایشگاه عرضه و فروش نهال، ساماندهی تولید پایه‌های رویشی مناسب و واریته‌های اصلاح شده و کاهش ۳۰ درصدی تولید سالانه پایه‌های بذری از برنامه‌های جهاد کشاورزی میاندوآب در خصوص ساماندهی نهالستان‌ها است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.
انتهای پیام/ ت

برچسب ها: نهال ، نهالستان ، میاندوآب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.