افزایش ۵۳ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه روستایی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای طرح همسان سازی، حقوق مستمری‌بگیران این صندوق، ۵۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، یونس معزز مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال با اجرای طرح همسان سازی حقوق مستمری‌بگیران این صندوق، میزان دریافتی مشمولان ۵۳ درصد افزایش یافت.

معزز از امکان انتقال سوابق بیمه ای به بیمه اجتماعی روستاییان خبر داد و افزود: روستاییانی که دارای سوابق بیمه‌ای در صندوق‌های مختلف هستند، می‌توانند سوابق خود را به این صندوق منتقل کنند.

او افزود: در حال حاضر ١١٧ هزار خانوار روستایی آذربایجان‌غربی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان هستند.

معزز ادامه داد: حق بیمه روستاییان استان بین سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در سال تعیین شده است که متقاضیان می‌توانند با پرداخت آن از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری بهره‌مند شوند. که دو برابر این میزان توسط دولت و به عنوان یارانه بیمه ای به این صندوق پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: روستاییانی که توانایی پرداخت این حق بیمه را ندارند می‌توانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

معزز بیان کرد: هم اکنون ۱۰١ کارگزار فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح استان فعال است و هر فرد می‌تواند با مراجعه به این دفاتر با پرداخت مبلغ موردنظر خود را بیمه کند.

او ادامه داد: روستاییان مشمول این بیمه ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و در سن بعد از ۶۵ سالگی، بازنشسته شده و هر ماه مستمری می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشاغل ۲۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید اداره کل جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.

معزز ادامه داد: مشاغل زیربخش دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از جمله مشاغلی هستند که می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

او با اشاره به اینکه امسال صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان سه برابر تعهد خود عمل کرده است اضافه کرد: امسال   ١٩ هزار و ۵٠٠ خانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شده اند.

معزز گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ٢٣٠ نفر مستمری بگیر از خدمات صندوق استفاده می‌کنند که یک هزار و ٧١۶ نفر بازنشسته و از کار افتاده و ٢ هزار و ۵١۴ نفر مستمری بگیر بازماندگان می‌باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی ۵۲۶ هزار نفر افراد واجد شرایط می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند که در حال حاضر بیش ۲۲ درصد آن محقق شده است و در تلاشیم تا ضریب نفوذ صندق بیمه روستائیان افزایش یابد.

محدوده سنی عضویت در صندوق بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.