۶۳۵ مورد بازدید نظارتی یگان حفاطت میراث فرهنگی از آثار تاریخی زنجان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۸ گروه از کارکنان یگان حفاظت وظیفه نظارت را بر عهده دارند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسنعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در 10 روز گذشته ۶۳۵ مورد بازدید نظارتی از اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان صورت گرفته است.

او افزود: با توجه به حجم بالای بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی، 8 گروه از کارکنان یگان حفاظت در سطح استان با سرکشی از محوطه‌های باستانی و اماکن ثبت شده به صورت ویژه در بناها حضور فعال دارند.»

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان  خاطرنشان کرد: از 25 اسفند تا ششم فروردین ماه امسال یک 635 مورد بازدید از آثار و نظارت بر نیروهای مستقر یگان در بناهای تاریخی انجام شده است.

او افزود: نیروهای این یگان با استقرار در تمام بناها با نظارت بر ورود و خروج بازدید کنندگان، نظارت و سرکشی از ساخت و سازهای حریم آثار، اجرای بازدیدهای سرزده و نوبه‌ای به منظور جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز با همکاری نیروی انتظامی، رصد شبکه‌های خرید و فروش اشیاء عتیقه و کلاهبرداران حرفه‌ای در زمینه آثار تاریخی را بر عهده دارند.

 او تصریح کرد:در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان، کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی با شدت بیشتری تا پایان نوروز به شکل مستمر از آثار و بناهای تاریخی بازدید و با متخلفان برابر مقررات برخورد کردند.

 انتهای یپام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.