اقامت حدود سه هزار گردشگر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اقامت حدود سه هزار گردشگر نوروز ۱۴۰۰ در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بیشترین میزان اقامت در تأسیسات گردشگری استان متعلق به اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

او با اشاره به اینکه میزان اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز استان سمنان شامل هتل و مهمانسرا، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و اقامتگاه‌های سنتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، افزود: بیشترین اقامت تاکنون در اقامتگاه‌های بوم‌گردی ثبت شد.

جمال با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار و ۳۲۵ نفر مسافر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، توجه به سفر سالم و مسئولانه در تأسیسات گردشگری مجاز استان سمنان اقامت داشته‌اند، افزود: یکهزار و ۸۷۲ نفر در هتل‌ها و مهمانسراها، ۱۶۳ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۶۱۵ نفر در مهمان‌پذیرها، یکهزار و ۶۸۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری و ۱۲۱ نفر در اقامتگاه‌های سنتی اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با وجود اینکه هیچ‌گونه تبلیغ برای سفر، مسافران در استان سمنان اقامت کردند و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان براساس شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا رسالت ذاتی خود را مبنی بر مدیریت سفر مسئولانه انجام می‌دهد تا هم‌وطنان و مسافران در سلامت کامل باشند و با خاطره خوش استان را ترک کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان تصریح کرد: تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، برپایی هرگونه کمپ و چادر در استان ممنوع است و به‌واسطه شیوه‌نامه این ستاد در خصوص سفر‌های نوروزی، اقدامات در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار