آلمان: همه‌گیری کرونا ممکن است از کنترل خارج شود

معاون صدر اعظم آلمان درباره خطر پیدایش گونه‌های مقاوم ویروس کرونا در برابر واکسن هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هلگ براون، معاون صدر اعظم آلمان درباره ظهور گونه‌های جدید مقاوم در برابر واکسن کرونا هشدار داد.

هلگ براون در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: ما در حال عبور از خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا هستیم. در هفته‌های آتی مشخص خواهد شد که آیا می‌توانیم آن را کنترل کنیم یا خیر.

این مقام دولت آلمان یادآور شد در صورتیکه شمار موارد ابتلا به کرونا رو به افزایش گذارد، خطر پیدایش گونه‌های مقاوم در برابر واکسن کرونا تشدید می‌شود.

روز گذشته ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان پیشنهاد کرد برای مهار موج سوم همه گیری کرونا همه فعالیت‌های اجتماعی به مدت ۱۴ روز به حالت تعطیل درآید.

اشپان گفت: وقتی به ارقام صعودی کرونا می‌نگریم این ضرورت به وجود می‌آید که به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز همه تماس‌ها و فعالیت‌های اجتماعی را به حالت تعطیل درآوریم.

در شبانه روز گذشته ۱۵۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ در آلمان جان خود را از دست دادند و ۲۰ هزار و ۴۷۴ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ نیز ثبت شده است. در همین حال، مدارس در آلمان یک هفته مانده به عید پاک تعطیل شده و تعطیلات این ایام هم برای همه مردم به مدت پنج روز از هفته آینده آغاز می‌شود، اما به علت بحران کرونا همه هتل‌ها و خدمات مسافرتی تعطیل است.

برخی از مردم با سفر‌های هوایی به خارج از آلمان مسافرت می‌روند و برخی دیگر به علت بالا بودن شاخص آلودگی در مناطق خود مجاز نیستند از شعاع ۱۵ کیلومتری محل سکونت خود فراتر روند. با این حال، آنگلا مرکل گفته است این موضوع قابل تحمل نیست و باید اقداماتی برای جلوگیری از سفر انجام شود.

از سوی دیگر، تعطیلی اغلب کسب و کار‌ها به پایان چهارمین ماه خود رسیده و خسارت‌های اقتصادی آن باعث شده ۵۰۰ میلیارد یورو بدهی به بزرگترین اقتصاد اروپا تحمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار