ممنوعیت صید ماهی در سد ارس

رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: صید انواع ماهیان استخوانی دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت، بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور از روز ۴ فروردین ماه ممنوع است.

محمد مقدم رئیس اداره شیلات پلدشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه بعد از شش ماه فعالیت صید و صیادی صید ماهی از سد ارس ممنوع شد، افزود: امسال ۳۷۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت صید شده که ۲۵ درصد آن توسط ۴۰۰ نفر صیاد عضو تعاونی‌های ۱۸ و ۱۹، و ۷۵ درصد آن نیز توسط صیادان غیر مجاز صید شده است.

او ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ تن افزایش یافته و گونه‌های که در این دریاچه صید می‌شوند شامل صوف، کپور، امور، بیک هد، فتوفاک و سیم برگ هستند.

رئیس اداره شیلات پلدشت گفت: این ممنوعیت صید انواع ماهی به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره برداری ذخایر ارزشمند آبزیان در این دریاچه تا اطلاع ثانوی ادامه داشته و در صورت مشاهده احتمالی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مقدم خاطرنشان کرد: دریاچه سد ارس یکی از بزرگترین و مستعدترین منابع آبزی پروری در سطح کشور و استان به شمار می‌رود و تعداد ۴۰۰ نفر صیاد در تعاونی‌های ۱۸ و ۱۹ ارس اشتغال به کار دارند.

او با اشاره به اینکه به علت صید غیر مجاز و کاهش ذخایر ماهیان رودخانه ارس، متوسط صید امسال هر صیاد دو تن بوده است عنوان کرد: متوسط درآمد تعاونی‌های صید و صیادی شهرستان پلدشت امسال نزدیک به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

صید ماهیان استخوانی همه ساله از دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت از ۲۰ شهریور شروع و تا آخر فروردین ماه ادامه می‌یابد و از ۴ فروردین ماه به منظور حفظ و باز سازی ذخایر و زاد ولد ماهیان صید در این دریاچه ممنوع اعلام شده و با خاطیان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.