راهکار حفظ دین در آخرالزمان/ ۶

تاثیر مال حلال بر مردم آخرالزمان+ فیلم

یکی از راه‌های حفظ دین در دوران غیبت توجه و مراقبت در کسب مال است که از مسیر حلال به دست آمده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تاثیر مال حلال و حرام در حفظ دین اشاره کرد و گفت: شیعیان، عاشق همراهی با امام زمانشان هستند و دغدغه یاری او را دارند. در نظام زندگی برای اینکه دینمان حفظ شود و بتوانیم همراه با امام باشیم ، کسب رزق حلال مهم است. در حادثه کربلا مشاهده می‌کنیم گروهی در مقابل امام ایستادند که اهل نماز، روزه و عبادات ظاهری بودند و امام حسین (ع) هم در روز عاشورا نسبت به اعمال آن‌ها ، ایشان را مورد خطاب قرار ندادند بلکه فرمودند دلیلی که باعث صف کشیدن شما در برابر من شده «بُطونُکُم مِن الحَرامِ و طُبِعَ على قُلوبِکُم»؛ این است که شکم هایتان از حرام پر شده است.

وی افزود: خطری که انسان را تهدید می‌کند اثر وضعی مال حرام است که باعث ایستادن در مقابل امام می‌شود. آیت الله کوهستانی یکی از علمای معاصر درباره تاثیر لقمه حرام گفتند :« اگر شخصی سم بخورد ، هلاک می‌شود، اما مال حرام نسل تو را هلاک می‌کند »؛در نتیجه لقمه حرام نسل انسان را یزیدی و باعث ایستادن در مقابل امام می‌شود.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مذهبی ادامه داد: خداوند در آیه ۵۱ سوره مومنون می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا ۖ إِنِّی بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِیمٌ»؛‌ای رسولان، از غذا‌های پاکیزه (حلال) تناول کنید و به نیکوکاری و اعمال صالح بپردازید که من به هر چه می‌کنید آگاهم. انسان تا مال حلال نخورد نمی‌تواند عمل صالح انجام دهد ، گاهی برخی افراد می‌گویند چرا حال دعا، مناجات و انجام کار خیر نداریم؟ پاسخ این سوال یک جمله است؛ کمی در خوراک و رزقمان دقت کنیم. متاسفانه ما در طعم و کمیت غذا دقت می‌کنیم، اما در کیفیت و چگونگی تهیه آن توجهی نداریم.

وی در پایان با اشاره به تاثیر خمس در مال انسان گفت: یکی از راه‌های حلال کردن مال مربوط به امام و پرداخت خمس است در نتیجه اگر می‌خواهیم به حربه‌های شیطان غلبه کنیم، به دنبال رزق حلال باشیم ، راه حفظ دین، کسب مال حلال و دقت در زرق است.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
واقعا رزق حلال خیلی تاثیر داره در زندگی و اخرت خمس و زکات الان رحمت الاهی نمیاد سخنان تون متین آقایی کفیل والله ما که نون مون از شیر مادر هم صد برابر حلال تره خدا از همه قبول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا رزق حلال بهم بده و نیازهامو تامین کن. صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
آقای کفیل لطفا هر روز تشریف ببرید در ساحتمان پاستور ودر باره مال هلال وحرام سخنرانی کنید خداوند بشما عزت بدهد
آخرین اخبار