راهکار حفظ دین در آخرالزمان/ ۴

تولی و تبری، راه حفظ دین در دوران غیبت+ فیلم

انسانی که دغدغه حفظ دین در آخرالزمان را دارد، باید بداند بدون دو بال تولی و تبری هیچگاه نمی‌تواند امام زمانش را یاری کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به یکی دیگر از راه‌های حفظ دین در دوران غیبت اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از راهکار‌های حفظ دین در آخرالزمان، تبری و تولی است. ما هر از گاهی به عنوان تذکر در آیت الکرسی می‌خوانیم «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقىٰ»؛ بنابراین، کسی که به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمی چنگ زده است. خداوند در قرآن راه تمسک را مقابله با کافران و در مقابل ایمان به خداوند معرفی می‌کند.

وی افزود: تولی و تبری باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند، زیرا انسان تک بعدی دینش حفظ نخواهد شد و نمی‌تواند یار امام زمانش شود. خداوند در قرآن هنگامی که می‌خواهد وصف یاران خاتم الانبیاء (ص) را بیان کند، می‌فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ»؛ محمد (ص) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار قویدل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند. با توجه به این آیه مشاهده می‌کنیم کسانی که یار پیامبر (ص) می‌شوند، دو بعد را دارند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مذهبی ادامه داد: همچنین خداوند متعال در آیه ۵۴ سوره مائده وقتی وصف یاران امام عصر (عج) را می‌گوید، می‌فرماید: «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ»؛ یاران امام زمان وقتی به مومن می‌رسد متواضع اند، اما در مقابل کافر، نفوذ ناپذیر هستند.

وی در پایان گفت: همه ما دوست داریم به رستگاری برسیم و باید بدانیم که این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه حب و بغض ما برای خداوند باشد یعنی دوست داشتن و دشمنی کردن ما با معیار و خط کش الهی باشد. در نهایت باید دو بعد تولی و تبری را در وجودمان جمع کنیم، زیرا انسان تک بعدی هیچگاه نمی‌تواند مهدوی شود.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خیلی این مطلب مفید بود