تداوم تلاطم خلیج فارس

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات جنوبی بر روی دریا و در سواحل استان تا روز شنبه هفته آینده است؛ بنابراین خلیج فارس در این مدت در برخی از ساعت‌ها مواج و متلاطم خواهد بود.

او افزود: همچنین در این مدت با وزش جریانات جنوبی ضمن ایجاد گردوخاک در برخی نقاط، دمای هوا نیز در سطح استان به طور نسبی از مقادیر بالایی برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از اواخر وقت شنبه با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی و تداوم وزش باد‌های شدید شمال غربی در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه، ضمن ایجاد گردوخاک در سطح استان، سواحل استان نیز مواج و طوفانی خواهد شد.

انصاری بیان کرد: امروز و فردا در برخی مناطق نیمه شمالی استان گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: جهت وزش باد تا فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی در برخی ساعت‌ها از وقت امروز تا اوایل شب بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و امروز تا اوایل شب در سواحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر گاهی تا بیش از ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

انصاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۳۹ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۵۱، جزر دوم ساعت ۱۱:۴۰ و مد دوم ساعت ۱۸:۴۲ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.