هواشناسی برای بوشهر گردوخاک پیش‌بینی کرد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز در برخی از نقاط استان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با وزش باد‌های شمالی بیش‌تر در مناطق مرکزی و جنوبی استان، ضمن افزایش تلاطم دریا احتمال ایجاد گردوخاک نیز در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

او عنوان کرد: همچنین روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه شرایط جوی و دریایی به نسبت پایدار است، اما پیش بینی می‌شود از روز چهارشنبه با افزایش قابل ملاحظه سرعت جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس و سواحل استان و تداوم وزش آن در روز‌های پنج شنبه و جمعه، خلیج فارس بار دیگر مواج و طوفانی خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف همراه با وزش باد و غبار محلی و امروز در برخی از نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: جهت وزش باد بیش‌تر شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در ساعاتی از وقت امروز در مناطق مرکزی و جنوبی استان ۱۴ تا ۴۲ گاهی ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و امروز تا اوایل شب در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.