راهکار حفظ دین در آخرالزمان/ ۵

رعایت تقوا، راهکار حفظ دین در دوران غیبت +فیلم

رعایت تقوا علاوه بر دور کردن نفس و شیطان از انسان، باعث حفظ دین و باقی ماندن در مسیر یاران امام عصر (عج) در دوران غیبت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به رعایت تقوا ، یکی از راه های حفظ دین در دوران غیبت اشاره کرد  و گفت: همه وظیفه داریم در دوران غیبت دینمان را حفظ و برای این امر مهم باید برنامه ریزی کنیم. یکی از راهکار‌های حفظ دین در دوران غیبت، رعایت تقواست. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر رها کنیم و اهل رعایت نباشیم قطعا سقوط خواهیم کرد. در نتیجه انسان اگر احتمال خطر و سقوط بدهد برای زندگی برنامه‌ریزی کرده و اهل مراقبه می‌شود.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در روایتی فرمودند: «مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ، وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ»؛ کسى که مایل است جزو یاران حضرت مهدى (عج) قرار گیرد، باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوا و اخلاق نیکو توأم شود. در نظام زندگی باید مواظب باشیم تا گناه نکنیم، امام در این روایت به ما آموزش می‌دهند اگر انتظار می‌کشد این انتظار فقط زبانی نباشد بلکه در کنارش اهل ورع و ترک گناه باشید و همچنین اخلاق نیکو داشته باشید.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مذهبی افزود: انسانی که با گناه زندگی می‌کند وجودش همراه با گناه می‌شود. به تعبیر پروردگار در آیه ۲۰۱ سوره اعراف «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»؛ چون اهل تقوا را از شیطان وسوسه و خیالی به دل فرا رسد همان دم خدا را به یاد آرند و همان لحظه بصیرت و بینایی پیدا کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به این آیه، هنگامی که انسان اهل تقوا شود در هنگامی که شیطان به طرفش می‌آید، متذکر می‌شود، ولی از طرف دیگر انسان بی تقوا رها است. تقوا یعنی انسان برنامه داشته باشد و هر چه شیطان گفت گوش نکند. اهل بیت (ع) به ما یاد می‌دهند که دشمن‌ترین دشمن تو، نفست است که همراه توست. وقتی انسان نفس و شیطان را به عنوان دشمن شناخت در آن هنگام با سلاح تقوا آن‌ها را زمین می‌زد.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۲:۰۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
عالي
آخرین اخبار