راهکار حفظ دین در آخرالزمان/ ۳

ثابت قدم بودن، راه رستگاری در آخرالزمان است +فیلم

ثبات قدم در مسیر الهی یکی از راه‌های حفظ دین در آخرالزمان است و باعث رستگاری انسان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه‌های حفظ دین در آخر الزمان گفت: راهکار دیگر در حفظ دین موضوع ثبات قدم است. ما در دینمان باید ثابت قدم باشیم، امام حسن عسکری (ع) در روایتی می‌فرمایند: «وَ اللَّهِ لَیَغِیبَنَّ غَیْبَةً لَا یَنْجُو فِیهَا مِنَ الْهَلَکَةِ إِلَّا مَنْ ثَبَّتَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ فِیهَا لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِیلِ فَرَجِهِ.»؛ او غیبتى طولانى خواهد داشت که هیچ کس در آن نجات نمى‏‌یابد مگر کسى که خداى تعالى او را در اعتقاد به امامت ثابت بدارد و در دعای به تعجیل فرج موفّق سازد.


بیشتر بخوانید


وی افزود:ملاک ثابت قدم بودن این است که با دین لحظه‌ای برخورد نکنیم، زیرا انسان ثابت قدم در همه جا معتقد به حضور پروردگار و امام است و ایشان را شاهد و ناظر اعمال خود می‌داند.
این کارشناس مذهبی در پایان گفت: در دعای عهد می‌خوانیم «فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی»؛ خدایا در صبح این روز و تا زندگی کنم از روزهایم، برای آن حضرت بر عهده ام، عهد و پیمان و بیعت تجدید می‌کنم. در نهایت انسان ثابت قدم در تمام زندگی با امام خود پیمان می‌بندد و در دین مقطعی برخورد نمی‌کند؛ زیرا انسان مهدوی همه جا را مهدیه می‌داند.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار