کشف ۳ هزارو ۷۸۱ تن مواد غذایی فاسد در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از کشف سه هزار و ۷۸۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اصغر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: کشف مواد غذایی فاسد در جنوب کرمان، نتیجه طرح سلامت نوروزی در هفت شهرستان جنوبی استان است.

او با اشاره به طرح سلامت نوروزی افزود: تاریخ آغاز این طرح از ۲۶ اسفندماه ۹۹ و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از بازرسی ۲ هزار و ۹۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: ۲۱ اکیپ شامل ۸۵ نفر در منطقه جنوب کرمان از این مراکز بازرسی می‌کنند.

خیرخواه تصریح کرد: ۳ هزارو ۷۸۱ تن مواد غذایی فاسد در طی بازرسی‌ها کشف شد.

او با بیان اینکه ۲۰ واحد صنفی در جنوب کرمان به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشتی پلمب شدند، بر رعایت مسائل بهداشتی توسط مراکز عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی تایید کرد.

او به مانور سلامت نوروزی بهداشت محیط در جنوب کرمان اشاره کرد و هدف این طرح را ایجاد حساسیت به منظور رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در راستای کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی بود.

خیرخواه بیان داشت: تیم‌های بازرسی بهداشت و محیط در ۲ نوبت صبح و عصر وظیفه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان انجام می‌دهند.

او گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند شکایت‌های خود را به سامانه فوریت‌های سلامت محیط کار از طریق شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.