ماجرای حقوقی بر سر مالکیت یک قنادی در بندر ماهشهر + اسناد

اخیرا حکم تخلیه یک شیرینی سرا واقع در خیابان ۲۲ بهمن، شهر بندر ماهشهر تبدیل به موضوعی داغ در فضای مجازی شده است، اما ماجرا چیست؟

عبدالرضا فرحه مطوری، متصدی و صاحب امتیاز یک شیرینی سرا واقع در بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه از سال ۱۳۷۵ و در این محل با تصرف یک زمین دولتی، اقدام به ساخت قنادی کرده، گفت: شهرداری اعتقاد دارد این ملک متعلق به این نهاد است.

او با بیان اینکه شهرداری حکم تخلیه را از دادگاه گرفته است، افزود: ابتدا ما بابت این مسئله شکایت کردیم و حکم ابتدایی نیز در دادگاه ماهشهر به نفع ما صادر شد، اما پس از مدتی قضات تجدید نظر رای صادره را تغییر دادند.

مطوری بیان کرد: بنابراین؛ در تاریخ ۲۵ اسفند ماه، چند روز پیش از نوروز، حکم تخلیه قنادی آمد و چندین کارگر از کار بیکار شدند و این در حالیست که از شهرداری خواستیم تا به ما مهلت بدهد، اما گفتند؛ دادستانی اجازه نمی‌دهد، اگرچه دادستان گفت: موضوع حقوقی است و شاکی می‌تواند هر چقدر بخواهد زمان دهد.

 

نامه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص مالکیت شیرینی سرای پوپک

روابط عمومی شهرداری بندر ماهشهر در پاسخی کوتاه به این مسئله گفت: ملک متعلق به شهرداری است، اما عبدالرضا فرحه مطوری ادعا داشت صاحب آن است و تقریبا به مدت ۱۵ سال از دادن اجاره بها امتناع می‌کرد، بنابراین؛ حکم تخلیه از دادگاه اخذ شد.

هر چند صاحب امتیاز این قنادی میگوید شهرداری در حالی ادعا دارد که مدت قرارداد اجاره تمام شده، که نه مالک عین و نه مالک منافع است بلکه مالک عین سازمان مسکن و شهرسازی بندر ماهشهر است.

اسناد مربوط به شیرینی سرای پوپک

عبدالرضا فرحه مطوری اظهار داشت: هرچند این ملک زمانی متعلق به دولت بود، اما بر اساس مصوبه هیئت وزرا و طبق ماده ۷ خالصجات، زمین‌های دولتی که پیش از سال ۱۳۸۳ از سوی مردم تصرف و ساخته شده باشند، افراد می‌توانند با ارائه مستندات و مدارک، زمین را به نام خود ثبت کنند که اقدامات در این زمینه نیز صورت پذیرفته و پرونده‌ای در قالب همین ماده جهت واگذاری زمین تشکیل شده که در حال گذراندن تشریفات قانونی واگذاری است.

قبض گاز قنادی با نام صاحب حقیقی آن

قبض برق قنادی با نام صاحب حقیقی آن

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.