مصدومیت پای جوان ۱۸ ساله در چهارشنبه سوری

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از وقوع حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری برای جوان ۱۸ ساله در شهرک زیباشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم آخرین شب چهارشنبه سال یا چهارشنبه سوری یکی از آئین‌های قدیمی ایرانیان است اما بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی آن و عدم رعایت اصول بهداشتی در شرایط کرونایی می‌تواند به قیمت جان و زیان‌های هنگفت مالی منتهی شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از مصدومیت شدید جوان ۱۸ ساله حین ساخت و تهیه مواد محترقه در منزل مسکونی، واقع در شهرک زیباشهر خبر داد.

محمد هادی قانع افزود: مصدوم توسط نیروهای اورژانس برای ادامه روند درمان  به مراکز درمانی انتقال داده شد.

او تصریح کرد: وقوع این انفجار حین ساخت ترقه دست ساز، منجر به وارد آمدن خسارت، تخریب دیوار و شکستگی شیشه‌های  واحد مسکونی شد.

قانع با بیان اینکه بیشترین آسیـب دیـدگان حوادث چهارشنبه سوری سال‌های اخیر نوجوانان و جوانان بوده‌اند توصیه کرد، از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش زا به خصوص در منزل و زیرزمین خودداری کرده و از حمل مواد آتش زا و منفجره حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف به طور جدی پرهیز شود.

او گفت: هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنید و به هیچ عنوان، این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، چون در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و باعث آسیب‌های شدید خواهند شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار